غدیر؛ تجلی ظهور صغری/ ذکر فضایل امیرالمومنین یکی از بزرگترین عبادات است

واقعه غدیر تجلی ظهور صغری بود اما فراموشی و نادیده گرفتن فضایل و مناقب حضرت پشیمانی عظیمی را برای جامعه آن روز رقم زد؛ از این رو حقیقت حضرت امیرالمونین را باید در ظهور کبری و قیام فرزندش مهدی«عجل الله تعالی» دید.

خبرگزاری شبستان- کرمان؛ تاریخ دایره عبادت بسیار گسترده ای دارد و یکی از بزرگترین عبادت ها ذکر فضایل و مناقب امیرالمومنین علیه السلام و عترت ایشان است.


سفارش پیامبر اکرم در این باره چنین است«ذکرُ علی عباده» یاد علی عبادت است؛ به طوری که زنده نگه داشتن اسلام فقط در شناخت مسأله ولایت و امامت است. حقیقتی که اگر به درستی تبیین شود وحدت آفرین است. همانطور که رهبر انقلاب تأکید کردند که اگر مسأله غدیر به درستی توسط خود شیعه تبیین گردد، برای سایر عقیده ها نیز می تواند وحدت آفرین باشد.




فضایل علی علیه السلام وسعت بیکرانی است که بر کسانی که جانشینی بلافصل او را قبول ندارند نیز واضح است؛ جرج جرداق مسیحی بیش از ۲۰۰ بار نهج البلاغه را خواند تا بتواند کتاب "صوت العداله الانسانیه" را بنویسد.



تمامی فضایل حضرت امیرالمومنین را باید در کلام معصومین علیه السلام دید چرا که آنان حق اند و جز به حق سخن نمی رانند و این تعبیرات زبیا در بیان مناقب اهل بیت علیه السلام به روشنی در زیارت جامعه کبیره نیز دیده می شود.



کلام زبیا و جاودانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها که خود اسوه معصومیت است در شأن حضرت علی علیه السلام چنین است: او تجسم نور و روشنایی و پیشوایی الهی و ربانی است، مرکز توجه تمامی موجودات و عارفان و مرکز و محور امامت و رهبری است.



واقعه غدیر تجلی ظهور صغری بود اما فراموشی و نادیده گرفتن فضایل و مناقب حضرت پشیمانی عظیمی را برای جامعه آن روز رقم زد که ثمره آن بی عدالتی و ظلم را در تاریخ ثبت و 25 سال خانه نشینی حضرت را در پی داشت. همچنین واقعه عاشورا غفلت از غدیر بود.




از این رو حقیقت حضرت امیرالمومنین را باید در ظهور کبری و قیام فرزندش مهدی«عجل الله تعالی» دید، همانطور که حضرت رسول صلی الله علیه وآله جانشینی خود را به عنوان امامت و وراثت به امانت در نسل بعد از خود تا برپایی روز رستاخیز قرار دادند.


پر واضح است ما باید مأموریت تبلیغی خود را انجام دهیم تا برهان بر هر شاهد و غایب رسانده شود و این تا رستاخیز باید ادامه یابد.

 

یادداشت: فاطمه نقدی نسب

کد خبر 1080121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha