قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۷۳۲ نفر رسید

یزدان پناه از افزایش شمار قربانیان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۷۳۲ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه چهار هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان‌ پناه» امروز اظهار کرد: هم اکنون ۴۰۵ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری است که ۱۳۲ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۵۲ هزار و ۱۶۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

وی ادامه داد: از ۷۰۰ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج ۵۰ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و لنده است و همچنین از ۲۸۰ نمونه رپید ۲۰ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های کهگیلویه، باشت و بهمئی است.

 

یزدان پناه گفت: روند افزایشی موارد مثبت بیماری و بستری در همه شهرستان‌های استان ادامه دارد که در هفته‌های بعدی می‌تواند باعث پرشدن تخت‌های بیمارستانی و افزایش مرگ و میر بیشتری در مقایسه با پیک‌های قبلی شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مردم استان درخواست کرد ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها پرهیز کرده و از رفت و آمد به مکان‌های شلوغ و پرخطر خودداری کنند.

کد خبر 1080132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha