تعطیلی برخی صنایع با قطعی های مکرر برق/ مجلس حتما افشاگری می‌کند

احمدی با بیان اینکه شاهد یکسری زدوبند توسط مسئولان و خرید املاک شخصی در خارج کشور هستیم گفت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس حتما به زودی به این مورد ورود کرده و افشاگری می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدرضا احمدی سنگری» امروز (پنج‌شنبه، 7 مرداد) در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیرخم اظهار داشت: کمیسیون اصل 90 مجلس حتما به زودی به موضوع زد و بند تعدادی از مسئولان دولتی و خرید املاک شخصی توسط آنان در خارج کشور ورود کرده و افشاگری می‌کند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس در پیش بودن برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:‌ از فردا زمینه‌های این امر فراهم می‌شود از طرفی طی جلساتی که داشتیم کارگروه‌هایی هم مشخص شده است.

 

احمدی سنگری یکی از محورهای اصلی که باعث شد انقلاب اسلامی به شکل مستمر ادامه داشته باشد و پایدار بماند را بحث ولایت‌فقیه و امامت دانست و افزود: در هشت سال دفاع مقدس دیدیم که وجود پربرکت معمار بزرگ انقلاب موجب شد که انقلاب از مسیر منحرف نشود.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هجمه منافقان برای ایجاد خدشه در مسیر انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: منافقان در عملیات مرصاد به قول خود با تمام وجود خود به میدان آمده بودند تا با همکاری آمریکا و صدام به انقلاب ضربه بزنند.

 

وی به شهادت رسیدن بیش از 17 هزار نفر از مردم بیگناه و مظلوم ایران اسلامی توسط گروهک منافقان را نشان دهنده اهداف شومشان دانست و گفت: در زمان جنگ تحمیلی و زمانی که ما در اسارت رژیم صدام بودیم هم این منافقان بودند که اخبار جبهه‌های ما را به دشمن اطلاع می‌دادند.

 

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تضعیف غدیر به عنوان محور امامت و ولایت را هدف اصلی که دشمنان در پی تحقق آن هستند، اعلام کرد و بیان داشت: بحث رسانه بسیار تاثیرگذار است و در همین جا به تمام اصحاب رسانه و خبرنگاران خدا قوت می‌گویم که با تمام سختی‌ها به کار خود ادامه می‌دهند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با تاکید بر اینکه قطعا مسئولان در کنار رسانه می‌توانند در جهت کمک به کشور و ملت نقش‌آفرینی کنند اظهار داشت: اگر هر کدام از ما اهدافی به غیر از این داشته باشیم قطعا راهمان به بیراهه می‌رود و به مقصد نمی‌رسیم.

 

احمدی سنگری گوشزد کردن مشکلات مردم و ایجاد پل ارتباطی بین جامعه و مسئولان را یکی از رسالت‌های مهم رسانه‌ها تلقی کرد و ابراز داشت: اگر وحدت بین مسئولان، رسانه و مردم به خوبی ایجاد شود قطعا تاثیر خوبی در جامعه بر جای می‌گذارد و مردم هم نتایج آن را خواهند دید.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حفظ اقتدار کشور که شهدا برایمان به ارمغان آوردند باید سرلوحه فعالیت همه ما باشد اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری غرب قابل اعتماد نیست و در همین دولت هم دیدیم که این امر چگونه به اثبات رسید.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات دولت فعلی ناکارآمدی مدیران بود و قالب مدیران بی‌کفایت بودند اذعان کرد: این مدیران نه انگیزه‌ای برای خدمت داشتند و نه کارآمد بودند بنابراین ما مدیرانی می‌خواهیم که سوابق خوبی داشته و حتما متخصص، مدیر، مدبر و با نگاه جهادی و انقلابی باشند.

 

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اینکه اقتصاد و معیشت کشور باید به هر طریقی سروسامان پیدا کند اظهار داشت: ساختار برق، آبرسانی، پسماند و خیلی موارد دیگر در کشورمان دچار مشکل است اما با اتحاد خوب سه قوه که همه انقلابی‌اند، می‌توانیم کارهای مؤثری انجام دهیم. 

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس حفظ استقلال کشور و قوی شدن در حوزه اقتصاد را دو مقوله کاملا مرتبط به هم دانست و اضافه کرد: ما هم‌اینک در بخش نظامی و دفاعی قوی بوده و به پیشرفت‌هایی دست پیدا کردیم اما در اقتصاد بسیار ضعیف هستیم.

 

احمدی سنگری اولویت‌هایی که در استان گیلان باید مورد توجه قرار داشته باشد را برشمرد و با بیان اینکه اولویت نخست استان بحث پسماند است ادامه داد: ما یک بحران جدی در پیش داریم و نباید گیلان و به ویژه شهرستان رشت بیشترین آمار ابتلا به سرطان گوارش و یکسری امراض جدید را داشته باشد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ایجاد تصفیه‌خانه در سراوان را تصمیمی که از همان ابتدا اشتباه بود خواند و اظهار داشت: بنده از همان اول هم گفتم که ساخت این تصفیه‌خانه راه به بیراهه است.

 

وی رفع مشکلات صنایع گیلان و راه‌اندازی کارخانجات پوشش را هم از دیگر اولویت‌های استان ذکر کرد و یادآور شد: در چند ماهه اخیر حتما بیش از 400 دستگاه در کارخانه پوشش کار خود را شروع خواهند کرد و در حال حاضر هم حدود 85 درصد زیرساخت‌های صنایع پوشش فراهم شده است.

 

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه قضیه کارخانه الکتریک واقعا یک آبروریزی برای استان گیلان بود عنوان کرد: از همان ابتدایی که وارد مجلس شدم این موارد را مورد پیگیری قرار دادم و از طریق کمیسیون اصل 90 و رایزنی با رئیس جمهور منتخب توانستیم دو نفر از عوامل اصلی آن را به زندان بفرستیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با تاکید بر اینکه پیگیری‌های لازم برای عودت دادن حق سهامداران رشت الکتریک در حال انجام است خاطرنشان کرد: قصد داریم فازهای بعدی راه‌اندازی کارخانه پوشش را هم فراهم کنیم، از سویی تلاش کردیم تا کارخانه ایران پوپلین به مسکونی تبدیل نشود.

 

وی در ادامه به ساختمان شهرداری رشت و ایجاد موزه مردم شناسی که قرار بود تا ۳۱ تیر با انجام مناقصه و تعییم پیمانکار تامین اعتبار شود گفت: متاسفانه مناقصه این پروژه از سوی سازمان بازرسی باطل شد و نتوانستیم در موعد مقرر تامین اعتبار کنیم اما در جلسه دیروز و با موافقت سازمان برنامه و بودجه این مهلت تا پایان شهریور تمدید شد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه خرید تضمینی برنج را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه خرید تضمینی برنج هم باید مانند گندم اجرایی شود تصریح کرد: با وزیر کشاورزی چه شفاهی چه کتبی در این مورد صحبت کردیم اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیدیم.

 

احمدی سنگری حمایت از کشاورزان، اعطای نهاده‌های کشاورزی و کودهای شیمیایی و نظایر اینها را از دیگر مواردی که توسط او پیگیری می‌شود اعلام کرد و گفت: ما در بخش واردات برنج چندین سلطان واردات داریم که اگر دست آن‌ها قطع شود قطعا واردات در فصل برداشت را نخواهیم داشت.

 

وی آسیب جدی که بیت کوین‌ها و مزارع استخراج ارز دیجیتال به زیرساخت برق کشور وارد کردند را متذکر شد و افزود: متاسفانه پیگیری کردیم و دیدیم که سهمیه برق گیلان مانند سال 95 دیده شده بود که به موجب آن برخی صنایع استان به دلیل مشکلات ناشی از  خاموشی‌ها تعطیل شدند.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی که دیروز در مجلس بررسی شد را متذکر شد و اذعان کرد: ما قصد صیانت از حقوق مردم را داریم و هر کسی بخواهد به مردم آسیب بزند ما در برابر آن خواهیم ایستاد و این طرح به هیچ عنوان به معنی مسدود کردن اینترنت و فضای مجازی نیست.

 

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه نمایندگان در مورد اجرای کامل طرح رتبه بندی معلمان اصرار دارند افزود: در مورد طرح خروج مسئولان از کشور هم باید بگویم که متاسفانه در ادوار گذشته بسیاری از مسئولان را می‌دیدیم که در پایان عمر کارشان خانواده خود را به خارج کشور می‌فرستند.

 

احمدی سنگری با تاکید بر اینکه پس از مدتی مشخص می‌شد که این مسئولان مقادیر زیادی ملک و املاک برای خود در خارج کشور ذخیره کرده‌اند عنوان کرد: قانونی در مجلس مصوب شد که مسئولان شش ماه و برخی تا دو سال بعد از پایان مسئولیت خود حق خروج از کشور را ندارند.

 

وی با بیان اینکه این طرح پس از پایان دوره مسئولیتشان حتما به مرحله اجرا در می‌آید اضافه کرد: برخی از مسئولان در دوره مسئولیت خویش به ویژه در همین دوره فعلی زد و بندهایی با خارج کشور داشته و ملک و املاک جمع کرده‌اند و حتما در آینده کمیسیون اصل 90 آمارهای در این مورد ارائه خواهد داد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انتخاب افراد دلسوز در ستاد رفع موانع تولید گیلان را نیز امری ضروری دانست و با بیان اینکه اراده قوی در این مورد به چشم نمی‌خورد گفت: یکی از تاکیدات من انتخاب افراد دلسوز و متعهد در این حوزه‌ها است که باید در دولت آینده در دستور کار قرار گیرد.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مورد طرح شفافیت آراء نمایندگان هم توضیحاتی داد و خاطرنشان کرد: قالب نمایندگان مجلس البته نه صد در صد با این طرح همراه هستند اما اینکه چرا طرح رای نیاورد به علت این بود که نمایندگان اعلام کردند طرح دچار ضعف‌هایی است اما حتما طرح مذکور تا هفته‌های آینده به صحن خواهد آمد.

کد خبر 1080187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha