آراستگی، نظم و حسن خلق از ضروریات طلبگی است/ نقش هدایتگری روحانیون

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: آراستگی و تمیزی ظاهری، نظم و حسن خلق با مردم از ضروریات زندگی طلبگی و روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید «یوسف طباطبایی نژاد» در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان به ابعاد زندگی روحانیت و نقش و جایگاه آنان در تعلیم و تربیت دینی اشاره کرد و اظهارداشت: طلبگی نقش مهمی در تدریس دین و هدایت مردم دارد و یک فرد روحانی بعد از فوتش نیز جامعه از فعالیت های او نفع برده و اجر و پاداش برای او ثبت می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: این کار بزرگ افتخاری برای قشر روحانی است و سرمایه مهمی برای زندگی اخروی خواهد بود اما باید الزامات آن رعایت شود.

 

وی با اشاره به الزامات زندگی طلبگی تصریح کرد: آراستگی و تمیزی ظاهری، نظم و حسن خلق با مردم از ضروریات زندگی طلبگی و روحانیت است که باید توسط آنان رعایت شود.

 

*نقش هدایتگری روحانیون

 

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه به دلیل فعالیت در عرصه روحانیت و ورود فرزندانم در حوزه های علمیه خوشحال و افتخار می کنم، گفت: ما در عرصه هدایتگری جامعه نقش داریم و نباید این فرصت و بستر را مورد کم مهری قرار دهیم.

 

وی ادامه داد: نوع رفتار با وقار و سنگین باعث الگو و جهت دهی به جامعه می شود و رفتارهای غلط بر نگرش مردم تاثیر می گذارد.

 

امام جمعه اصفهان طلاب و روحانیون را به حضور در جلسات مذهبی توصیه کرد و گفت: برای حضور در این عرصه اهتمام و تلاش کنند و در نماز جماعت و جلسات مذهبی شرکت داشته باشند.

 

وی انجام واجبات، ترک محرمات و تاکید بر  اجرای مستحبات را نیز به طلاب توصیه کرد و خاطرنشان ساخت: برای رسیدن به درجات بالای عرفانی نیازمند انجام واجبات، مستحبات و ترک محرمات و اعمال مباح هستیم.

 

کد خبر 1080214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha