گوشه ای از فعالیت های مردمی غدیر در کرمان

عیدسعید غدیرخم در حالی سپری شد که هزاران نفر در جای جای استان پهناور کرمان در بزرگداشت عیدالله الاکبر سهیم شدند؛ هر کسی به وسع خود برای ابراز ارادت به امیرالمؤمنین علی علیه السلام سعی کرد کاری کند تا جزو محبین حضرتش قلمداد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ عیدسعید غدیرخم در حالی سپری شد که هزاران نفر در جای جای استان پهناور کرمان در بزرگداشت عیدالله الاکبر سهیم شدند؛ هر کسی به وسع خود برای ابراز ارادت به امیرالمؤمنین علی علیه السلام سعی کرد کاری کند تا جزو محبین حضرتش قلمداد شود.

 

 

شرایط قرمز کرونایی گرچه مانع از اجتماعات باشکوه سال های قبل در عید غدیر شد اما خلاقیت های فراوانی به نمایش گذاشت که توانست جمعیت بیشتری را به گونه دیگری با خود همراه کند؛ کاروان های شادی که در شهرها و محله های مختلف راه افتاد مردمان بسیاری را از درب منازل و پنجره آپارتمان ها و مقابل مغازه ها و... با خود همراه کرد بدون اینکه کسی از ناحیه کرونا آسیب ببیند.

 

 

تهیه و طبخ هزاران وعده غذای گرم در شهرهای مختلف استان به همت خیرین و گروه های جهادی، صدها خانواده را بر سر سفره اطعام غدیر نشاند تا تداعی کننده آن باشد که بشر ریزه خوار سفره علی و آل علی هستند.

 

 

تجلیل از سادات، عیدی دادن سادات به عامه، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سادات، آذین بندی بقاع متبرکه و امامزادگان از دیگر برنامه های عیدغدیر در استان کرمان به شمار می رود.

 

 

توزیع بسته های معیشتی، اهدای بسته های فرهنگی متنوع و متعدد در کنار هدایای مردم به یکدیگر جلوه ای از محبت ورزی شیعیان نسبت به هم بود؛ هدیه دادن حال دل خیلی ها را در این روز خوب کرد؛ چه آن کسی که برای هدیه دادن در روز عید غدیر، بسته های ماسک را میان همسایگان خود توزیع کرد یا آن کسی که در اطعام غدیر شرکت کرد و یا آنهایی که پرچم مزین به نام امیرالمؤمنین را که هدیه گرفته بودند بر سردرب منازل شان نصب کردند... همه و همه خواستند غدیرانه ای تقدیم آستان حضرت دوست کنند.

 

 

 

بچه های مسجدی و هیئتی و جهادی هم در جای جای استان جلوه هایی از عشق و محبت به مولا علی را به نمایش گذاشتند و فعالیت های متعددی انجام دادند؛ از قربانی کردن گوسفند و توزیع گوشت آن میان نیازمندان گرفته تا کمک رسانی به محرومین؛ بچه های مسجد طفلان مسلم که به دلیل شرایط کرونایی موفق به برگزاری جشن بزرگ غدیر نشدند؛ بسته های معیشتی تهیه و میان نیازمندان توزیع کردند و علاوه بر این، به خودروهای عبوری از مقابل مسجد، شاخه گلی هدیه کردند.

 

 

در کنار همه این فعالیت ها، توجه به عظمت روز غدیر از گذرگاه دعا و نیایش و انجام اعمال مخصوص این روز، از نکات قابل ذکر است که نباید از نظر دور داشته شود.

 

 

از دیگر جلوه های ابراز ارادت به ساحت مولی الموحدین علی بن ابیطالب علیه السلام؛ نشر گسترده مطالب، عکس نوشته، دلنوشته، خاطره، شعر و... در مدح آن امام همام در فضای مجازی و در پیام رسان های مختلف بود که باعث شد میلیون ها مطلب در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شود.

 

کاربر خوش ذوقی نوشت: یا علی! ما با تو به تمام نعمت ها می رسیم که " الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1080377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha