ارزیابی مطلوب کانون های مساجد در دهه ولایت

فعالیت‌های کانون های مساجد در دهه ولایت را می توان مطلوب ارزیابی کرد اما نباید فراموش کنیم که امروز نبرد، نبرد عقیده ها است و کانون های فرهنگی هنری باید بتوانند در جنگ عقیده پیروز خارج شوند که بهترین ابزار برای موفقیت در این نبرد فضای مجازی است.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: بر اساس آیات و روایات ولایت پذیری یکی از مهمترین اراکان دین مبین اسلام است، به همین روز در 18 ذی الحجه پیامبر (ص) هنگامی که از مکه به مدینه بازمی‌گشتند موضوع ولایت امیرالممونین (ع) را به همه مردم اعلام کرده و از همه آنها برای امام علی (ع) بیعت دریافت کردند.

 

باتوجه به اینکه امروز جهان اسلام به ویژه ملت شیعه مورد هجمه و شبه های بسیاری شده اند ضرورت دارد که موضوع ولایت به صورت ویژه تبین شده و برای رفع شبهات اقدامات بسیار گسترده تری در سطح ملی و فراملی صورت گیرد.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پیشقراولان فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با بیشترین ارتباط در لایه های مختلف مردم نقش بسیار تاثیرگذاری در تبین موضوع ولایت وولایت پذیری جامعه دارند، به نحوی که می توان اساس فعالیت های فرهنگی را از درون مسجد تلقی کرد.

 

کانون‌های مساجد در انجام فعالیت‌های فرهنگی آتش به اختیار عمل می‌کنند

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار می‌کند: غدیر هویت شیعیان است و بر اساس روایت ها ما هرچه برای غدیر تلاش کنیم در واقع برابر بزرگی این موضوع کم است و نیاز تلاش بیشتر داریم.

 

«حجت الاسلام مرتضی همت پور» می‌افزاید: در بازدیدهایی که از برخی کانون های فرهنگی استان صورت گرفت به معنای واقعی کلمه آتش به اختیار را مشاهده کردیم، می دانیم افراد در دستگاه های دولتی بابت فعالیت خود حقوق دریافت می کنند و اگر بیشتر از زمان کاری حضور داشته باشند اضافه حقوق می گیرند، اما در مساجد بدون هیچ چشم داشتی برنامه های فرهنگی مختلفی برپا شد.

 

وی با بیان اینکه برنامه های مختلفی شاد، اطعام در میزان بالا، برگزاری چندین نمایشگاه و غرفه های فرهنگی در محلات و شهرستان ها تنها گوشه کوچکی از اقدامات کانون های فرهنگی به شمار می آیند اضافه می‌کند: در هیچ مرکز فرهنگی نمی توان این اتحاد و عملکرد را مشاهده کرد اما با توجه به اینکه مساجد با مدیریت مردم هدایت می شوند این اقدامات به وفور یافت می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خوزستان محرومیت زدایی را اولویت های اول کانون های فرهنگی در سال جاری می‌داند و تصریح می‌کند: توزیع بیش از 16 هزار بسته معیشتی، برگزاری مسابقه کتابخوانی غدیر با عنوان اکمال دین از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی مساجد بوده است.

 

وی عنوان می‌کند: رویکرد ما در ستاد کانون های فرهنگی برون سپاری برگزاری مراسم است، به نحوی که برای اجرای مسابقات، جشنواره ها و ... از ظرفیت مساجد استفاده می شود یا به عبارتی از صفر تا ۱۰۰ برگزاری این جشنواره ها برعهده مساجد خواهد بود و ستاد ظرفیت خود را بر حمایت از کانون قرار می دهد.

 

حجت الاسلام همت پور در پایان خواستار توجه بیشتر کانون های فرهنگی به موضوع قرآن و عترت شد و ابراز می‌کند: امیدوار هستیم با روی کار آمدن دولت جوان انقلابی و همچنین تامین منابع مالی برای کانون های فرهنگی مساجد اقدامات بزرگتری صورت پذیرد.

 

کنشگران فرهنگی مساجد در دهه ولایت فعالیت های خود را فراتر از یک محدوده فرهنگی به منصه ظهور رساندند

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز می‌گوید: کرونا و شیوع آن فضای بسیار ویژه ای در سطح جامعه ایجاد کرده به همین منظور نمی توان همه اقدامات فرهنگی را با وسعت گذشته انجام داد.

 

«حجت الاسلام عبدالرضا رستگار» ادامه می‌دهد: با همه سختی ها و مشکلاتی که وجود دارد اما می‌توان عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان را در دهه ولایت و حتی قبل تر از آن را مطلوب ارزیابی کرد، زیرا با همه مشکلات و محدودیت هایی که داشتند اینچنین اقدامات ارزشمندی قابل ستایش است.

 

وی با بیان اینکه کنشگران فرهنگی مساجد در دهه ولایت فعالیت های خود را فراتر از یک محدوده فرهنگی به منصه ظهور رساندند تاکید می‌کند: یکی از اقدامات بسیار شایسته ای که تنها از مساجد برمی آید جداکردن صف مردم معترض به بی آّبی از اغتشاش گران بوده که باعث جلوگیری از فتنه ای بزرگ شد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان بیان می‌کند: حضور خوب در فضای مجازی نتیجه تغییر نگرش کنشگران مذهبی است، گرچه کاستی هایی وجود دارد، اما روی هم رفته اگر به عملکرد فعالان مسجدی در انتخابات، روزهای کم آبی خوزستان و دهه ولایت نگاه کنیم قطعا تغییری نسبت به سال های گذشته را شاهد خواهیم بود.

 

وی یاد آور می‌شود: امروز فضای مجازی تبدیل به فضای حقیقی شده است و تاثیرگذاری مطلوبی دارد، فضای مجازی در خنثی کردن توطئه های دشمنان نقش مهمی را ایفا می کند و در صورتی که برنامه ریزی مدونی ایجاد شود قطعا نتیاج بهتری کسب خواهد شد.

 

روی هم رفته کانون های فرهنگی در دهه ولایت را می توان مطلوب ارزیابی کرد اما نباید فراموش کنیم که امروز نبرد، نبرد عقیده ها است و کانون های مساجد نیز باید بتوانند در جنگ عقیده پیروز خارج شوند، بهترین ابزار برای موفقیت در این نبرد فضای مجازی است که می توان بسیاری از مسیرها را باز کرده و فضای مطلوبی برای بیان گفتمان ها ایجاد کند.

 

کد خبر 1080395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha