مراسم افتتاحیه مسجد امام جعفر صادق(ع) مشهد برگزار شد

حجازی گفت: مسجد امام صادق(ع) شامل ۳ قسمت از جمله شبستان اصلی در طبقه همکف، محل اقامه نماز بانوان و خانه عالم در طبقه ۱+ و سالن اجتماعات در طبقه ۱- می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن، «سید فرهاد حجازی» در مراسم افتتاح مسجد امام جعفر صادق(ع) با بیان اینکه مساحت زمین این مسجد ۵۳۵ مترمربع و مساحت زیربنای آن ۱۶۵۰ متر مربع است، گفت:این مسجد شامل ۳ قسمت از جمله شبستان اصلی در طبقه همکف، محل اقامه نماز بانوان و خانه عالم در طبقه ۱+ و سالن اجتماعات در طبقه ۱- می‌شود.

 

شهردار منطقه ثامن مشهد با بیان اینکه اعتبار ساخت این مسجد ۱۴ میلیارد تومان بود، ادامه داد: همچنین مسجد دارای یک سوییت ۱۲۰ متر مربعی به عنوان خانه عالم و یک سوییت ۶۰ مترمربعی به عنوان خانه خادم در طبقه اول می‌باشد.

 

حجازی بیان کرد: مسجد امام صادق(ع) مجهز به دو دستگاه آسانسور نفربر و باربر جهت تسهیل تردد نمازگزاران به ویژه معلولین و جانبازان است و همچنین این مجموعه مجهز به سیستم هواساز چیلر و سیستم صوت حرفه‌ای به صورت مجزا است. این مجموعه در هر طبقه ۸ چشمه سرویس بهداشتی، دو چشمه سرویس بهداشتی فرنگی و دو دوش حمام دارا می‌باشد.

 

وی تصریح کرد: ضمنا زمین این مسجد با توجه به اینکه بنای قبلی و قدیمی مسجد در مسیر احداث بلوار رضوان (حد فاصل خیابان شهید محسن کاشانی و بلوار شارستان ته پل محله) قرار داشت طبق توافق با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و با اخذ مجوزات شرعی و قانونی تخریب شده بود از سوی شهرداری منطقه ثامن در یکی از بهترین نقاط حاشیه بلوار جدیدالاحداث رضوان به‌ عنوان معوض در اختیار واقف و خیر مسجد امام صادق (ع) قرار گرفت.

 

«احمد سزاوار» هم یکی بانیان ساخت مسجد درباره نحوه ساخت نیز گفت: این مسجد قدمت زیادی دارد و ساخت مجدد آن در مدت ۴ سال انجام شده است، مجوز گرفتن برای ساخت این مسجد نیز دو سال به طول انجامید.

 

بانی ساخت مسجد ادامه داد: برای ساخت وتجدید بنای مساجد باید یک ستاد ایجاد شود تا خیران مراحل سخت اداری را در مدت سال‌های طولانی انجام ندهند و درگیر نباشند.

 

سزاوار بیان کرد: طرح‌های اجرایی این مسجد دوسال به طول انجامید؛ ما می‌خواهیم که مسجد را در راهی اداره کنیم که خداوند راضی باشد این مسجد در سه طبقه ساخته شده و دارای دو آسانسور می‌باشد.

کد خبر 1080401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha