بیش از درصد از واحدهای مسکن روستایی استان فارس مقاوم سازی شده اند

رحیمی گفت: ۶۵ و نیم درصد از واحدهای مسکن روستایی استان فارس مقاوم سازی شده اند که بیش از ۲۳ درصد آن در هشت سال گذشته انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (جمعه 8 مرداد) در مراسم بهره برداری از سه هزار و 500 واحد مسکونی ویژه اقشار نیازمند در استان فارس با حضور ویدئو کنفرانسی معاون رئیس جمهور و با مشارکت بنیاد مسکن گفت: بیش از ۶۵ درصد از واحدهای مسکن روستایی در استان فارس مقاوم سازی شده است.

استاندار فارس افزود: بنیاد مسکن نهاد برخاسته از متن انقلاب است که برای تحقق آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری به محرومیت زدایی و توسعه و تامین مسکن محرومین می پردازد.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه ساخت سه هزار و 500 واحد مسکن محرومین سال گذشته بین استانداری فارس، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه منعقد شد و کلنگ اجرای آن در روستای «دودمان» شهرستان شیراز به زمین خورد و این واحدهای مسکونی امروز تکمیل شده و آماده واگذاری به متقاضیان است.

استاندار فارس اعلام کرد: مجموع اعتبار هزینه شده اجرای این طرح ۵۶۰ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد از هزینه مورد نیاز برای احداث واحدها تسهیلات بلاعوض و وام بانکی و ۵۰ درصد دیگر آورده متقاضیان بوده است.

وی ادامه داد: میزان کمک بلاعوض پرداخت شده برای هر واحد ۳۰ میلیون تومان و میزان تسهیلات بانکی نیز ۵۰ میلیون تومان بوده است و از ۳۷۶ هزار واحد مسکونی روستایی در استان فارس حدود ۲۴۷ هزار واحد مقاوم سازی شده اند.

رحیمی اضافه کرد: 65 و نیم درصد از واحدهای مسکن روستایی استان فارس مقاوم سازی شده اند که بیش از ۲۳ درصد آن در هشت سال گذشته انجام شده است.

وی اعلام کرد: امسال میزان تسهیلات پرداختی برای مسکن روستایی به یکصد میلیون تومان افزایش یافته و امیدواریم با همراهی مردم استان فارس واحدهای مسکونی روستایی باقی مانده نیز به زودی مقاوم سازی شوند.

کد خبر 1080439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha