برخوردها و نظارت های کرونایی شدت می گیرد

کلانتری گفت: گفت: نظارت ها و کنترل های کرونایی در استان شدت می گیرد و واحدهای صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، مورد تشویق و با آنهایی که بد عمل می کنند برخورد قانونی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۹ مرداد ماه) در ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ورود هرگونه گردشگر و خودروهای با پلاک غیربومی به اسکان ممنوع است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد برپایی چادر در پارک ها، تفرجگاه ها و اماکن تفریحی درون و برون شهری استان را ممنوع اعلام کرد و افزود: جلوگیری از برپایی چادر در پارک های شهری برعهده شهرداران است.

 

وی ادامه داد: جلوگیری از برپایی چادر در مکان های گردشگری خارج از شهرها بر عهده ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و منابع طبیعی استان است.

 

کلانتری تصریح کرد: اگر به همین روند پیش برویم با وضعیت بحرانی شیوع، بستری و کشندگی بالا ناشی از ویروس کرونا روبرو خواهیم شد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشارکت مردم در رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، افزود: میزان استفاده از ماسک در استان ۷۵ و فاصله گذاری اجتماعی ۷۶ درصد اعلام شده و این عدد باید به بالای ۹۰ درصد برسد.

 

وی یادآور شد: آمارهای پیک سوم شیوع کرونا در استان و پیک پنج آن در کشور و درگیری مردم با آن رو به افزایش بوده و نگران کننده است.

 

کلانتری با بیان اینکه، روند افزایشی بوده و نوع آن هم بسیار خطرناک است به طوری که جوان، نوجوان و همه رده سنی را مبتلا می کند، تاکید کرد: مراقبت ها، کنترل و نظارت های بیشتر و برخوردها با متخلفین جدی تر می شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته گذشته ۲ هزار و ۷۷۸ مورد بازدید انجام شده در استان ۱۳۵ متخلف به مراکز قضایی معرفی و ۵۷ پلمب صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه ما در صدد هستیم که رعایت پروتکل های بهداشتی به خوبی انجام شود تا فعالیت های گروه های مختلف کاری ادامه دار باشد، افزود: عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ما را وادار می کند تا باعث برخورد و تعطیلی برخی از کسب و کارها شود.

 

کلانتری به نظارت و بازرسی بیشتر بر ادارات همه شهرهای استان تاکید کرد و یادآور شد: رفتار مسئولین و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار مهم و برای عموم تاثیرگذار است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مسئله شتاب در میزان ورود و تزریق واکسن در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون از ۱۱۲ هزار دز واکسن وارد شده به استان ۹۸ هزار دز آن تزریق شده است.

 

وی از افتتاح ۲۴ پروژه در حوزه‌های سلامت در همه مناطق استان خبر داد و میزان اعتبار هزینه شده این تعداد پروژه را افزون بر ۳۶۳ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 1080700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha