کرمان، چهارمین استان وخیم کرونایی/۱۵۰ تخت جدید بیمارستانی ظرفیت سازی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بحران کرونا کشور را فرا گرفته و کرمان در صدر جدول و رتبه چهارم به جهت وخامت و شدت بیماری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، شنبه(۹ مرداد) در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: بحران کرونا کشور را فرا گرفته و کرمان در صدر جدول و رتبه چهارم به جهت وخامت و شدت بیماری است.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: اوایل بیماری یک هزار و ۳۰۰، ۴۰۰ تخت بیمارستانی داشتیم که تا پایان هفته گذشته هزار و ۹۹۹ تخت ظرفیت سازی شد و از روز پنجشنبه تا امروز ۱۵۰ تخت دیگر در استان ظرفیت سازی کردیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان های استان به لحاظ بیماری کرونا متفاوت است؛ آماری از بیماران بستری داد و افزود: مرکز استان در بیمارستان های افضلی پور، پیامبر اعظم و حضرت فاطمه به ترتیب ۳۶۳،  ۲۱۹ و ۷۴ بیمار کووید ۱۹ بستری است.

 

 

دکتر رشیدی نژاد ادامه داد: این وضعیت کمر همکاران ما به ویژه نیروهای بیمارستانی را شکسته و همه شبانه روزی کار  کنند؛ ما نمی خواهیم بیمار در راهروی بیمارستان باشد و برای همین پیگیری زیادی برای جذب امکانات شد.

 

 

وی با اشاره به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی که به حدود ۴۰ درصد در استان رسیده؛ خاطرنشان کرد: هزینه های زیادی تحمیل شد که قابل جبران نیست.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: جزو استان هایی هستیم که واکسیناسیون افراد بالای ۴۵ سال در حال انجام است ضمن اینکه برای مشاغل از جمله اساتید دانشگاه، معلمین، خبرنگاران، دستگاه قضا، رانندگان تاکسی و... تمهیداتی اندیشیده شد و برای دانش آموزان در هیچ کجای دنیا بحث واکسن کرونا مطرح نیست.

 

 

وی ادامه داد: به تعداد یک چهارم آمار بیماران بستری در بیمارستان های استان هم یا از خدمات سرپایی استفاده می کنند و یا در منزل خدمات می گیرند.

 

 

 رشیدی نژاد با بیان اینکه تاکنون واکسن های سینوفارم، اسپوتنیک، آسترازنکا و اخیراً هم تعدادی واکسن ایرانی برکت و سوبرانا وارد استان شده است؛ اعلام کرد: مجموع واکسن های ایرانی وارده به استان حدود ۲۰ هزار دُز است.

کد خبر 1080774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha