راه اندازي سايت موزه ميدان امام خمیني (ره) تا پايان تابستان سال ۱۴۰۰

علی ضمیرگفت: پارک جنگلی سد اکباتان باتوجه به موقعیت جغرافیایی می‌تواند به نقطه مهمی در گردشگری شهر همدان تبدیل شود و به گفته مسولان تمام قابلیت‌ها و استانداردهای لازم را دارا است.

«وحید علی ضمیر» در گفتگو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: عملیات ساخت بزرگترین پارک فرامنطقه‌ای همدان واقع در سداکباتان این شهر در حالی آغاز شده که به اذعان مسوولان، اجرای این طرح جهشی عظیم در توسعه گردشگری استان خواهد داشت.

 

معاون امور زیر بنایی و حمل و نقل شهری شهرداری با اشاره به اینکه پارک فرامنطقه‌ای اکباتان سرشار از امکانات رفاهی و تفریحی خواهد بود، تصریح کرد: ایجاد کمپ‌های اقامتی، فضای بازی، انواع موزه، فضای ورزشی، پیست دوچرخه سواری، امکانات سرگرمی و صدها فضای رفاهی در نقشه این پارک طراحی شده است.

 

وی،‌ از تلاش براي راه اندازي سايت موزه ميدان امام خمیني (ره) تا پايان تابستان سال 1400 خبر داد و اظهار داشت: این پروژه یکی از اقدامات مهمي است که معاونت امور زيربنايي به صورت جدي در حال پیگیری آن است.

 

علی ضمیر گفت: با توجه به مشکلاتي که در احداث اين طرح وجود داشت سال گذشته به شهرداري همدان واگذار شد و شهرداري منطقه يک نيز با جذب پيمانکار عمليات اجرايي را آغاز کرد که اميدواريم تا پايان تابستان شاهد بهره‌برداري از اين سايت موزه که براي شهروندان همداني با توجه به مکان قرارگيري آن بسيار پر اهميت است، باشيم.

 

معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری همدان در خصوص مطالعات در حال انجام حوزه ترافیک بیان داشت: بازنگری مطالعات طرح جامع حمل ونقل و ترافیک با 40 درصد پیشرفت فیزیکی، مطالعات امکان سنجی احداث قطار شهری با 90 درصد پیشرفت فیزیکی از جمله پروژه‌های حوزه امور زیربنایی و حمل ونقل در بخش ترافیک است.

 

وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری منطقه یک همدان به بودجه‌ای مصوب این شهرداری پرداخت و گفت: کل بودجه سال 1400 شهرداری منطقه یک 163 میلیارد و 750 میلیون تومان است که این بودجه شامل 38 پروژه عمرانی، 15 پروژه فعال، 11 پروژه در حال عقد قرارداد و 9 پروژه در مرحله تهیه نقشه و برآورد است.

 

وی کل مبلغ بودجه پیش‌بینی شده مصوب سال 99 را مجموعاً مبلغ 117 میلیارد تومان خواند و گفت: از این مبلغ 84 میلیارد تومان آن شامل 61 پروژه عمرانی بود که باید قرارداد بسته می‌شد که بعد از اصلاح بودجه به 41 پروژه عمرانی و جمعاً به مبلغ 91 میلیارد تومان قرارداد منعقد شد.

 

وی، 12 پروژه پیاده‌روسازی به مبلغ مجموعاً 17 میلیارد تومان، 5 پروژه جدول‌گذاری به مبلغ حدود 4 میلیارد تومان، 6 پروژه به نام‌های ترسیم و احداث پارک‌ها و محوطه سازیها که (شاخص‌ترین آنها احداث پارک ولایت به مبلغ 8.5 میلیارد تومان بود) جمعاً به مبلغ 13 میلیارد تومان، 2 پروژه جهت دیوارکشی رودخانه‌های انتهای بلوار کاج و دره‌مراد بیگ (انتهای بلوار صورتی ) جمعاً به مبلغ 3.5 میلیارد تومان را از پروژه‌های انجام شده در شهرداری منطقه یک همدان برشمرد.

 

علی ضمیر با بیان اینکه احداث سایت موزه میدان امام به مبلغ 7 میلیارد تومان و احداث فاز اول ساختمان تجاری شهید فهمیده به مبلغ 3.3 میلیارد تومان از دیگر پروژه‌ها بوده است، تصریح کرد: همچنین قراردادهایی به منظور احداث ساختمان چند منظوره شهرک مدرس به مبلغ 10 میلیارد تومان، احداث چمن مصنوعی شهدای شهرداری به مبلغ 3/5 میلیارد تومان، احداث مخزن 2000 متر مکعبی بلوار ارم به مبلغ7/2 میلیارد تومان قرارداد منعقد گردیده است.

 

وی ادامه داد: همچنین زیرسازی‌ها، لایروبی و مرمت انهار، تعمیرات در باغ موزه دفاع مقدس و ترمیم و استاندارد سازی سرویسهای بهداشتی، تهیه و اجرای آبیاری تحت فشر ، نورپردازی‌های سطح منطقه، هزینه آزمایشگاه، مکانیک خاک، طراحی پارکینگ مرمر خرید مصالح و خرید لوله کاردگیت و کرایه ماشین آلات و ... منجر به قرارداد و به اتمام رسید.

کد خبر 1080895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha