تشکیل هیئت امنای موقوفات در گلستان/ بخش بزرگی از موقوفات گلستان به تعزیه داری حسینی اختصاص دارد

حجت الاسلام سلیمانی فرد از تشکیل هیئت امنای موقوفات استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» صبح امروز (یکشنبه 10 مرداد) در جلسه هماهنگی برنامه های طرح شمیم حسینی (علیه السلام) ویژه ایام ماه محرم اظهار کرد: محرم و صفر و تمامی مناسبت های ارزشمند آن بهانه ای است که در راه امام حسین (علیه السلام) باشیم و به بیراهه نرویم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: استان گلستان مردم ولایتمدار، مومن و نیک اندیش دارد که از مصادق تبلور آن می توانیم در موقوفات به ویژه موقوفات سیدالشهدایی و حسینی استان اشاره کنیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد با بیان اینکه بخش بزرگی از موقوفات استان مربوط به تعزیه داری و خیرات امام حسین (علیه السلام) است، بیان کرد: استان گلستان بالغ بر پنج هزار و 700 موقفه و نزدیک به 71 رقبه وقفی دارد و از نظر تعدد رقبات رتبه پنجم را در بین استان های کشور داریم.

 

وی به مردمی سازی وقف تاکید کرد و گفت: منویات مقام معظم رهبری در بخش وقف این است که وقف احیاء شود و به آن عمل کنیم و بتوانیم از طریق وقف در عرصه های مختلف محرومیت زدایی اقدام کنیم.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی یک هزار و 310 مسجد، حسینیه و رقبات آن ایجاد شده است و این مهم معادل بیش از 33 درصد از اماکن مذهبی استان به شمار می رود.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد خاطرنشان کرد: همکاری خوبی بین اداره کل تبلیغات اسلامی و مجموعه اوقاف و امور خیریه استان برقرار است و براساس تفاهم نامه بین دو سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه این همکاری نظام مند شده است.

 

وی تصریح کرد: موقوفات استان به 16 بلوک در 14 شهرستان تقسیم بندی شد و 50 نفر به عنوان هیئت امنای موقوفات مشخص شده کردیم که بتوانند در این امر حساس و خطیر به ما کمک کنند.

 

 

کد خبر 1080919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha