پروژه کوچاندن اجباری یمنی‌ها در عربستان کلید خورد

وزارت امور مهاجران یمن تصمیم مقامات سعودی را مبنی بر کوچاندن اجباری یمنی‌ها از مناطق نجران، جیزان، عسیر، الباحه و مناطق جنوبی عربستان به شدت محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکوثر، شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد وزارت امور مهاجران یمن در بیانیه‌ای تصمیم مقامات سعودی را به کوچاندن و تبعید یمنی‌ها از مناطق نجران، جیزان، عسیر، الباحه و همه مناطق جنوبی عربستان به شدت محکوم کرد.


در این بیانیه آمده است بر اساس تصمیمات مربوط به کوچاندن اجباری، به صاحبان و مالکان سعودی مراکز تجاری، نهاد‌ها و موسسات چهار ماه فرصت داده شده است تا این تدابیر را اتخاذ و کارگران یمنی را به جایی دیگر منتقل کنند و به جای آنان از کارگرانی از کشور‌های دیگر استفاده کنند.


بر اساس این بیانیه، یمنی‌ها دهه هاست که در این مناطق حضور دارند و املاک و مراکز تجاری و سرمایه‌هایی دارند که بر اساس نظام کفالت به نام سعودی‌ها ثبت شده است.


وزارت امور مهاجران یمن افزود تدابیر قلدرمآبانه و زورگویانه مقامات سعودی در حق مهاجران یمنی با ابتدایی‌ترین حقوق انسان تناقض دارد و ما از حقوق یمنی‌ها دفاع می‌کنیم و برای استیفای آن به دادگاه‌ها و سازمان‌های بین المللی متوسل می‌شویم.


وزارت امور مهاجران یمن تاکید کرد از سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های حقوق بشری ذیربط می‌خواهیم در قبال اقدامات متناقض سعودی‌ها علیه یمنی‌های ساکن در اراضی عربستان احساس مسئولیت و موضوع را پیگیری کنند.

کد خبر 1080930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha