بی عملی مسئولان در موضوع رمز ارزها/ دستور رهبری در تولید برق هسته ای روی زمین!

نخعی، یکی از دلایل قطعی برق در کشور را بی عملی مسئولان در موضوع رمزارزها اعلام کرد و گفت:مقام معظم رهبری چندین بار تاکید کرده اند که حداقل باید ۲۰هزار مگاوات برق هسته ای داشته باشیم در صورتی که الان نیروگاه بوشهر هزار مگاوات برق هسته ای تولید می کند.

«مصطفی نخعی» در گفتگو با خبرنگار شبستان درخصوص مشکلات برق در تابستان امسال اظهار داشت: در موضوع برق امسال، یک ناترازی بین تولید و مصرف (10 هزار مگاوات) به وجود آمد چون تولید را به اندازه ای که تکلیف قانونی برنامه ششم بود گسترش ندادیم.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در خانه ملت با اشاره به اینکه دولت باید 25 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و ظرفیت تولید و پنج هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر (این انرژی الان نزدیک هزار مگاوات است) ایجاد می کرد، افزود: در تولید برق از انرژی هسته ای در قانون تکلیف نداریم اما مقام معظم رهبری چندین بار تاکید کرده اند که حداقل باید 20 هزار مگاوات برق هسته ای داشته باشیم در صورتی که الان نیروگاه بوشهر هزار مگاوات برق هسته ای تولید می کند.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر این تکالیف قانونی انجام می شد الان ما در کشور مشکلی نمی داشتیم بلکه یکی از صادر کنندگان مهم منطقه می بودیم، گفت: رویکرد دولت دوازدهم به سمت تولید نبود با وجود اینکه تکلیف قانونی داشتیم و از دیگر سو، روند مصرف برق در کشور مشخص بود اما این  دولت، کمتر از همه دولت های قبل کار کرد.

 

نخعی ادامه داد: توسعه صنعت برق فقط متوجه وزارت نیرو نیست یک کار بین بخشی است؛ کلیت دولت در این موضوع مقصر است؛ وزارت نیرو مجری است گرچه قطعا سیاست های وزیر نیرو می توانست تعیین کننده باشد اما رویکرد کلی دولت ایراد داشته است.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در خانه ملت افزود: در مقابل تولید، بحث مصرف است که در زمینه اصلاح الگوی مصرف هم باید اقداماتی انجام می شد اما تکالیف قانونی به درستی انجام نشد؛ قانون 5 ساله ششم توسعه، تکالیف قانونی دولت ها برای کاهش مصرف و یا اصلاح الگوی مصرف را مشخص کرده است اما به درستی انجام نشده است و این موضوع باعث شد یکی از کشورهایی باشیم که میزان مصرف انرژی به تولید ناخالص داخلی آن بسیار بالا باشد.

 

وی با تاکید بر بی عملی مسئولان در بحث رمز ارزها تصریحکرد: این موضوع در یکی دو سال اخیر مزید بر علت شده است؛ هیچ بعید نیست که پای منافع مسئولان هم در میان باشد. به صراحت نمی شود اظهار نظر کرد اما بعید نیست؛ دستگاه امنیتی در این خصوص بهتر می توانند اظهارنظر کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین بی برنامگی در قطع برق یکی دیگر از اشکالات وارده به وزارت نیرو است؛ مقرر شد صنایع را مدیریت کنند اگر اجبار به خاموشی خانگی شد، طبق برنامه انجام شود اما بسیاری از واحدهای تولیدی، مرغداری، گلخانه، بخاطر بی برنامگی متضرر شدند و از دیگر سوء، این بی نظمی گله مندی به حق آنها را به دنبال داشت.

 

 

 

کد خبر 1080955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha