زمان تحویل چغندر پاییزه به کارخانه قند پایان یافت

مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان گفت: زمان تحویل چغندر پاییزه به کارخانه شیروان به پایان رسید.

«محسن طیبی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: زمان تحویل چغندر پاییزه به کارخانه شیروان به پایان رسید که امسال ۷۳ هزار تُن چغندر ناخالص پاییزه به کارخانه قند این شهرستان تحویل داده شد.

 

مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان بیان کرد: این میزان چغندر از سطح دو هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی برداشت شده که میانگین تولید در هر هکتار ۳۰ تُن بوده است.

 

طیبی اضافه کرد: میزان توانایی چغندر در کارخانه قند این شهرستان برای تولید شکر سالانه ۳۰۰ هزارتُن است که کارخانه قند شیروان سالانه ۷۰ درصد چغندر را از داخل استان و مابقی را از سایر استان ها تامین می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: به خاطر رقابت سنگین و کمبود چغندر در استان مجبور هستیم برای تکمیل ظرفیت، تولید خارج از استان فعالیت داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار کارخانه قند شیروان سه بهره برداری چغندر پاییزه، تصفیه شکر خام و چغندر بهاره داشت و  با این شرایط این واحد صنعتی حدود ۲۴۰ روز کاری را برای خود ثبت کرد.

 


مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان گفت: پیش از این مدت میانگین فعالیت این واحد صنعتی در سال حدود ۹۰ روز بود.

 


طیبی ادامه داد: در حال حاضر در این واحد صنعتی روزانه دو هزار و ۵۰۰ تُن چغندر به مصرف می رسد و  حدود ۷۰۰ کارگر نیز در این کارخانه اشتغال دارند.

 


شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

 

تحویل چغندر پاییزه به کارخانه قند شیروان از 18 خردادماه آغاز و تا روز گذشته ادامه داشت که اینک به پایان رسید.

 

 

 

کد خبر 1080957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha