قضای محرم سال گذشته را بجا آوریم/ دستگاه امام حسین(ع) شفابخش بیماری‌های لاعلاج است

یک ذاکر اهل بیت(ع) با بیان اینکه سلامت روح و روان مردم در گروی دین است اگر دین مردم از دست برود فساد و آسیب‌های بسیاری بر جامعه تحمیل می‌شود، گفت: باید در فضای واقعی سینه زنی و عزاداری کنیم، کاری کنیم که قضای محرم سال گذشته هم بجا آورده شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، همایش 10 هزار هیئت برگزیده کشور از 430 نقطه کشور صبح امروز (یکشنبه، 10 مرداده ماه) با حضور استاد منصور ارضی، ذاکر اهل بیت (ع) و حجت الاسلام والمسلمین «محمد قمی»، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 

منصور ارضی در این همایش مجازی با بیان اینکه سوال می شود که مگر درد و بیماری و مشکلات حمد دارد مگر مصیبت حمد و شکر دارد که در سجده زیارت عاشورا برای این رزیه و مصیبت حمد می گوییم؟، اظهار کرد: در مجالس حسینی ما همیشه اجرا کرده ایم و قصد احیاء نداشته ایم نه برای خود و نه برای دیگران، احیاء چیزی است که همه دنبال آن هستیم اما برایش عمل نمی کنیم مجالسی که ما برگزار کردیم به ویژه سال قبل که درگیری هایی هم داشت و اما نهایتا امام حسین(ع) پیروز شدند باید جنبه احیاگری داشته باشد.

 

این ذاکر سرشناس اهل بیت (ع) ادامه داد: از حضرت (ع) همیشه می خواهم کمک کنند ما احیاءکننده امر امام حسین (ع) باشیم و مجالس حضرت (ع) از دست نرود.

 

وی ادامه داد: در مجالس به همه شهدای صدر اسلام سلام می کنم تا شهدای قیام 15 خرداد؛ شماها درک نکرده اید من دانش آموز دوران دبستان بودم برای امتحان می رفتم 15 خرداد بود مطابق با 12 محرم، در مسیر جنازه سینه‌زن های حسینی بود که از بازار بیرون آورده می شد از بالا و پایین چهارسو، سبزه میدان و ... هر جا سینه زن می آمد با گلوله می زدند!

 

ارضی در ادامه بیان کرد: سینه زن ها در آن قیام پای دین ایستادند ما مداحان و هیئتی ها و برگزارکنندگان نمی خواهیم بایستیم؟ کلیت برگزاری مجالس حسینی مهم است که خوشحالی دشمن را در پی نداشته باشد.

به فرموده امام جواد (ع)، نخستین چیزی که در لوح نوشته شد شهادت امام حسین (ع) بود برای همین هم غافل بودن از امام حسین (ع) یعنی غفلت از توحید!

 

میدان را برای کرونا خالی نکنید

 

وی تاکید کرد: چرا با شیوع کرونا زود میدان را خالی کردید؟ چقدر مداحان برای برگزاری مجالس به زحمت افتاده اند؟ چطور مدافعان سلامت یک روز هم کارشان را تعطیل نکردند چون کارشان حیاتی است، ما به فکر جسم و سلامت مردم هستیم در حالی که سلامت روح و روان‌شان در گروی دین است اگر دین مردم از دست برود فساد و آسیب های بسیاری بر جامعه تحمیل می شود.

 

استاد ارضی اضافه کرد: دستگاه امام حسین (ع) تا روز قیامت استمرار دارد مراسم ها را به سمت مجازی نبرید و مراسم های سنتی هر شهر را اجرا کنید مگر آنها که خط قرمز هستند و مقام معظم رهبری آنها را نفی کرده اند.

 

محرم حسینی از ارکان نظام اسلامی ما است

 

وی با بیان اینکه مجالس حسینی فرصتی است که گنهکاران بدانند فرصت هست و باز گردند، ابراز کرد: اگر ارکان یک نظام تعطیل شود کار آن نظام تمام می شود، از ارکان اصلی نظام اسلامی ما از ابتدا مجالس و محرم حسینی بوده است لذا باید تمام قد پای آن ایستاد و پرشور برگزارش کرد مگر در آن شرایط سخت حکومت نظامی های دوران طاغوت، هیئتی ها مراسم حسینی را برگزار نکردند در حالی که جواب بسیاری از آنها گلوله بود.

 

ارضی در پایان خاطرنشان کرد: حاج قاسم مرد روضه بود تک نفره روضه حضرت زهرا (س) را برپا می کرد. طبق امر مقام معظم رهبری حتی شده یک نفره روضه را برگزار می کنیم. تک به تک‌تان حتی شده یک نفره روضه برگزار کنید ما از روضه در فضای واقعی بهره نبرده ایم چطور از مجاز درس بگیریم؟ باید در فضای واقعی سینه زنی و عزاداری کنیم، کاری کنیم که قضای محرم سال گذشته هم بجا آورده شود. دستگاه امام حسین (ع) شفابخش است بیمارهای لاعلاج در هیئت ها و مجالس حسینی شفا گرفته اند. امروز جبهه مجالس حسینی خالی است نباید به مجازی کشانده شود.

 

هیئتی ها عقلانیت حسینی را نمایش دادند

 

بنابر این گزارش، «رحیم آبفروش» در ابتدای این همایش با بیان اینکه هیئت ها از مدت ها پیش برای محرم حسینی لحظه شماری می کنند، اظهار کرد: دل ها نگران و دغدغه مند چگونگی خادمی در محرم حسینی است تا هم عزاداری ها تحت تاثیر قرار نگیرد و هم سلامت مردم تامین شود. چنان که هیئتی ها در دو سال گذشته نشان دادند عقلانیت حسینی مدافع سلامت و امنیت مردم است. این سربلندی بچه های هیئتی سرمایه بزرگی است.

 

مدیر جامعه ایمانی مشعر ادامه داد: هیئتی ها آماده می شوند در دولت جدید خیزی بلند بردارند. امروز هیئت های بسیاری در سیستان و بلوچستان و خوزستان پیگیر مردم مظلوم خوزستان هستند. هیئت هایی که باید خود را مهیا و آماده عزاداری های محرم می کردند دل‌مشغول مشکلات مردم هستند در حالی که بسیاری از بانیان و خیران هیئت ها در این شرایط اقتصادی خود دچار مشکل شده اند.

 

آبفروش تصریح کرد: هیئت ها اثبات کردند که یگانه نهاد و تشکل شیعی و قدیمی ترین سازمان مردم نهاد در عالم هستند که از دل اصالت های دینی و معرفتی برخاسته اند و با همه سازمان های مردم نهاد عالم تفاوت دارند.

 

در ادامه سردار «علی اکبر مداحی»، رئیس هئیت رزمندگان اسلام نیز بر برگزاری پرشور و همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی مجالس حسینی تاکید کرد و گفت: عزاداری ها را  به صورت حضوری و در فضای باز برگزار کنید و  از فضای مجازی هم بهره بگیرید.

 

گفتنی است، در این همایش مجازی تعدادی از مسئولان هیئت ها از نقاط مختلف کشور به صورت تصویری ارتباط گرفته و نکاتی را برای برگزاری پرشور و ایمن و سالم مجالس امام حسین (ع) در محرم 1400 بیان کردند. برگزاری حضوری و همراه با رعایت پروتکل های مجالس محرم حسینی، اطعام حسینی با رعایت مسائل بهداشتی و ... ازجمله مباحث مطرح آنان بود.

کد خبر 1080975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha