اجرای طرح هدفمندی یارانه ها کاهش10درصدی ترافیک شهر تهران را به دنبال داشت

معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به کاهش ده درصدی ترافیک شهر تهران از زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه ها گفت: در صورت اجرای طرح زوج و فرد در اسفندماه با کاهش 22 درصدی ترافیک تهران روبرو می‌شویم.

محمدرضا محمودی، معاون عمرانی استانداری تهران پیرامون اجرای مجدد طرح زوج و فرد در اسفند سال جاری به خبرنگار شبستان گفت: اجرای طرح زوج و فرد کردن خودروها در کل محدوده تهران که به دنبال اضطرار آلودگی هوا از آذر  ماه آغاز شد طرح موفقی بود. به طوری که با اجرای آن توانستیم  آلاینده‌ها را کنترل کنیم.

 

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام پلیس راهور تهران اجرای طرح یاد شده موجب کاهش چهل درصدی ترافیک و افزایش سرعت ناوگان حمل و نقل عمومی شد، اظهار کرد: بر اساس اعلام مراکز ذی‌ربط و تخصصی از زمان اجرای طرح زوج و فرد کردن خودروها، سرعت ترافیک از ده کیلومتر در ساعت متوسط به سی کیلومتر در ساعت افزایش پیدا کرد.

 

محمودی با بیان اینکه بسیاری از شهروندان خواستار ادامه اجرای طرح زوج و فرد کردن خودروها شدند، خاطرنشان کرد: بر اساس نظرسنجی‌های به عمل آمده 65 درصد از مردم تهران موافق اجرای این طرح در شش ماهه دوم سال بودند.

 

معاون عمران استانداری تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا طرح زوج و فرد  کردن خودروها مدتی به اجرا درآمد و بعد متوقف شد، تصریح کرد: ما باید برای تصویب اجرای چنین طرح‌های ترافیکی مسیر قانونی آن را طی کنیم.

 

وی ادامه داد: کمیته اضطراری استانداری تهران پشنهاد طرح زوج و فرد کردن خودروها را به دلیل شرایط اضطراری هوای تهران به هیئت وزیران ارائه داد و هیئت وزیران نیز اجرای این طرح را فقط در صورت آلودگی هوا در شرایط اضطرار پذیرفتند.

 

معاون عمرانی استانداری تهران افزود: بنابراین ما نمی‌توانیم اجرای این طرح را به کل روزهای سال یا شش ماهه دوم سال تعمیم دهیم بلکه باید مسیر قانونی آن در شورای عالی ترافیک طی شود و چون این مسیر طی نشده بود به طور قطع ما نمی‌توانستیم  اجرای طرح را ادامه دهیم.

 

وی با بیان اینکه ما به دنبال تصویب مراحل قانونی اجرای مجدد طرح زوج و فرد کردن خودروها در اسفند ماه هستیم، اظهار کرد: پیشنهاد ما برای اجرای مجدد طرح زوج و فرد به شورای عالی ترافیک ارائه شده است و فقط نیازمند اصلاحاتی چون اجازه تردد به خودروهای شهرستانی در اطراف شهر تهران و در مکان‌های کم‌ترافیک هستیم.

 

محمودی به کاهش ده درصدی ترافیک شهر تهران در زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: ما منتظر این هستیم که ببینیم اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تا چه اندازه در کاهش ترافیک مؤثر واقع می‌شود. هم‌اکنون نیز بعضی از شهروندان از سهمیه سوخت یکصد تومانی استفاده می‌کنند و نتیجه اجرای این قانون بر روی ترافیک مشخص نشده است.

 

معاون عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه برآورد ما این است که با اجرای طرح زوج و فرد تا 22 درصد  شاهد کاهش ترافیک در شهر تهران شویم، یادآور شد: اگر اجرای این قانون و منطقی شدن قیمت سوخت موجب استفاده کمتر مردم از خودروی شخصی و در نهایت کاهش ترافیک شود دیگر نیازی به اجرای طرح زوج و فرد نیست.

 

محمودی با اشاره به مزایای اجرای طرح زوج و فرد کردن خودروها تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع یکی از مزایای مهم اجرای این طرح است، افرادی که در مسیر محل کار خود با ترافیک کمتری روبرو می‌شوند با آرامش و مهربانی بیشتر، اعصاب راحت‌ و منطقی‌تر با ارباب رجوع برخورد می‌کنند.

 

 معاون عمرانی استانداری تهران تحکیم بنیان خانواده، ایجاد برنامه‌ریزی بیشتر در زندگی، همسایه‌دوستی و صرفه‌جویی در اقتصاد خانواده را از دیگر مزایای اجرای این طرح برشمرد.

 

 وی با بیان اینکه کاهش درگیری‌های فیزیکی در تصادفات نیز از مزایای اجرای طرح زوج و فرد کردن خودروها است، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام پلیس راهور ناجادر زمان اجرای این طرح به هیچ‌وجه گزارشی از درگیری‌های فیزیکی ارائه نشد در حالی که در روزهای معمولی شاهد درگیری‌های فیزیکی بودیم.

 

محمودی مزیت اقتصادی بیمه‌های شخص ثالث در تهران را از دیگر دستاوردهای مثبت اجرای طرح زوج و فرد کردن خودروها عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح شرکت‌های بیمه‌گر خسارت‌های کمتری را پرداخت کردند، ما بر آن هستیم تا با هماهنگی و برنامه‌ریزی بیشتر با شرکت‌های بیمه، از محل درآمدهای خسارات، خدمات بیشتری را به شهروندان ارائه دهیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 10810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha