ثبت نام ۲۰ کتاب فروشی همدان در طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰»

احسانی از آغاز طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» خبر داد و گفت: این طرح از شنبه نهم مردادماه در ۲۰ کتاب فروشی اجرای می شود.

«احمدرضا احسانی » در گفت و گو با  خبرنگار شبستان در همدان گفت: هجدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با افزایش ۵۰ درصدی اعتبار همراه است؛ بر همین اساس نیز سقف مجاز خرید برای هر خریدار که در طرح پیشین 200 هزارتومان بود، در «تابستانه کتاب 1400» به مبلغ 300 هزارتومان افزایش می‌یابد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه 20 کتابفروشی استان همدان برای مشارکت در این طرح ثبت نام کرده‌اند، افزود: از این تعداد 17 کتابفروشی در همدان و سه کتابفروشی در ملایر فعال هستند.


احسانی خاطرنشان کرد: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح بوده و کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند مشمول طرح نمی‌شوند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه این طرح به مدت یک هفته و تا 15 مردادماه ادامه دارد، گفت: علاقمندان می‌توانند برای دریافت آدرس و اطلاعات کتابفروشی‌های عضو طرح به https://tarh.ketab.ir مراجعه نمایند.

 

احسانی بیان کرد: فضاهای فرهنگی از جمله کتابخانه های عمومی در مناطق حاشیه شهر نقش مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش آگاهی جامعه دارند.

 

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و الزام بیشتر خانواده‌ها به حضور در خانه، فرصت مناسبی برای توجه به کتاب و مطالعه فراهم آمده است.

 

وی با اشاره به اهمیت کتاب در جامعه، ادامه داد: پیشرفت جوامع در نتیجه توجه به مقوله مطالعه و انس با کتاب محقق می‌شود و بی توجهی به این مهم عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

 

 

 

کد خبر 1081057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha