تزریق ۷۸۳ هزار دُز واکسن کرونا در فارس

همتی گفت: تاکنون ۷۸۳ هزار دُز واکسن کرونا به گروه های هدف در استان فارس تزریق شده است و علاوه بر واکسیناسیون گروه های سنی ۵۵ سال به بالا، برنامه ریزی برای سایر گروه های سنی پرخطر نیز انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرسول همتی» امروز (یکشنبه 10 مرداد) با اشاره به خیزش شیوع کرونا در استان فارس به خبرنگاران گفت: انجام تست های تشخیصی کرونا در فارس نشان می دهد که آمار کرونا در استان به 342 هزار و 154 نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزود: در 24 ساعت گذشته 27 بیمار کرونا در استان جان باخته اند که رقم بی سابقه ای است و نشان می دهد در هر 50 دقیقه تقریبا یک نفر در استان در پی ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهد.

وی با اعلام آمار فوتی پنج هزار و 208 نفری کرونا در فارس اضافه کرد: سه هزار و 266 بیمار مثبت قطعی و یا دارای علامت کرونا نیز در بیمارستان های استان بستری شده اند که 312 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های تحت مراقبت های ویژه درمانی هستند.

همتی با اشاره به شمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی در استان فارس بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون 301 هزار و 564 نفر در فارس از بیمارستان ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی اعلام کرد: برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا باید رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از دورهمی ها را بیش از پیش مورد توجه قرار داد.

 وی تصریح کرد: طبق آخرین آمارهای موجود از مراکز ۱۶ ساعته و سرپایی، طی ۲۴ ساعت گذشته 2 هزار و ۸۹۹ بیمار در این مراکز پذیرش شده اند، همچنین تاکنون ۷۸۳ هزار دُز واکسن به گروه های هدف در استان فارس تزریق شده است و علاوه بر واکسیناسیون گروه های سنی ۵۵ سال به بالا در ۱۱ سالن تجمیعی و 2 مرکز خودوریی، برنامه ریزی برای سایر گروه های سنی پرخطر نیز انجام شده و واکسیناسیون این گروه ها نیز در حال انجام است.

کد خبر 1081084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha