​تیم‌های گیلانی در مسابقات ملی مهارت شرکت می‌کنند

حسینی از شرکت ۱۳ تیم گیلانی در مسابقات ملی مهارت خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات در واقع اردوی آماده‌سازی برای مسابقات جهانی مهارت محسوب می‌شود.

«محمد حسینی» بازنگری استانداردهای مهارتی فنی و حرفه‌ای را یکی از رویکردهای این سازمان اعلام کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: وقتی در مورد ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی صحبت می‌شود هدف اصلی آماده کردن جامعه جوان کشور برای ورود به بازار است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان نگاه ویژه به اشتغال را یکی از اهداف سازمان فنی و حرفه‌ای دانست و با تاکید بر اینکه آماده‌سازی برای شغل به نوعی آینده‌نگری نیاز دارد تصریح کرد: با سرعت بسیار بالای تکنولوژی که این روزها شاهدش هستیم مشاغل جدیدی شکل می‌گیرد و به تناسب مشاغلی هم از دور خارج می‌شوند.

 

وی معرفی، ترویج و آموزش مهارت توسط سازمان فنی و حرفه‌ای را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه نگاه عمیق‌تر به مشاغل آینده توسط این نهاد دنبال می‌شود اذعان کرد: تحقیقات زیادی برای سال 2030 و 2040 میلیادی انجام شده و همه تحقیقات حاکی از این است که تا 10 سال آینده حداقل 40 درصد مشاغل فعلی از دست خواهند رفت.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان تغییر نگاه استانداردها از شغل به حرفه و به روزرسانی آموزش مربوط به حرفه‌های گوناگون را هدف مهم این نهاد اعلام کرد و اضافه کرد: پایه بحث آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای مبتنی بر استانداردها است که با نگاه به مشاغل امروز و مشاغل آینده به دست می‌آید.

 

حسینی شیوع ویروس کرونا و چالشی که به سبب آن برای آموزش‌های مهارتی حضوری پیش آمد را هم متذکر شد و افزود: در اوایل شیوع بیماری بسترهای لازم برای این کار در سازمان فراهم نبود که به تدریج سعی کردیم 70 درصد آموزش‌های مهارتی را در بخش بحث‌های نظری به سمت آموزش‌های مجازی هدایت کنیم.

 

وی با بیان اینکه از حیث آموزشی سال 99 سال خوبی برای سازمان فنی و حرفه‌ای بود و گیلان طبق ارزیابی‌های انجام شده جزو رتبه‌های برتر کشوری شد یادآور شد: فنی و حرفه‌ای در حال حاضر درصدد ورود به حوزه شبیه‌سازها است و تلاش می‌کنیم رشته‌هایی که در بخش فناوری اطلاعات هستند را در اولویت قرار دهیم.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان انعطاف پذیری مبتنی بر سیاست‌های اشتغالزایی استان را از دیگر اولویت‌های مورد توجه این نهاد اعلام کرد و گفت: طبق برآوردهای انجام شده در حال حاضر چیزی حدود 64 درصد از کارآموزان فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند. 

 

حسینی بیشترین گروه هدفی را که در سال گذشته تحت آموزش مجموعه فنی و حرفه‌ای استان گیلان قرار گرفتند را روستائیان دانست و در ادامه با تاکید بر اینکه مسابقات ملی مهارت در حدود 30 رشته برگزار می‌شود اظهار داشت: 13 تیم از استان گیلان در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند.

 

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گیلان در پایان با بیان اینکه برگزاری مسابقات ملی مهارت تا آبان ماه امسال به طول می‌انجامد خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات در واقع اردوی آماده‌سازی برای مسابقات جهانی مهارت محسوب می‌شود تا به موجب آن جوانان ما در این دوره مهارت‌های لازم در سطح جهانی را کسب کنند.


 

کد خبر 1081219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha