شوراها مسائل اصلی را در اولویت خود قرار دهند

خسروی با اشاره به لزوم جدا کردن مسائل اصلی از فرعی در امور، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید مسائل اصلی را در اولویت خود قرار دهند تا وقت تلف نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی اسفزار» امروز(۱۱مرداد) در دیدار با فرماندار و منتخبین شورای اسلامی شهر درمیان، طبس و گزیک اظهار کرد: مسئولان باید با هماهنگی با هم مشکلات مردم را پیگیری کنند اما اگر این مشکلات در استان قابل حل نباشد توسط نمایندگان در تهران پیگیری خواهد شد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، گفت: اعضای شوراها یکی از ارکان تصمیم گیری در کشور هستند که براساس اصل ۱۰۰ قانون اساسی باید وظایف خود را در مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و ... به درستی ایفا کنند.

 

خسروی با بیان اینکه شوراها باید به اندازه ای که می توانند با اخلاص به مردم خدمت و مشکلات آنان را حل کنند، افزود: مقام معظم رهبری در سالگرد مجلس توصیه کردند که یک نماینده به فکر دنیا و دور و بری ها نباشد، بلکه به دنبال این باشد که مسئولیت خود را درست انجام دهد.

 

وی ادامه داد: در انجام مسئولیت ها مراقبت دائمی از یکدیگر، مشارطه، مراقبه، محاسبه و مواخذه جزو مسائل اخلاقی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه دلیل افزایش مشکلات در شورای اسلامی پنجم در برخی از شهرها یکی نقص قانون و یکی هم عدم نظارت و مراقبت بود.

 

به گفته وی بهتر است که همانطور که قبل از انتخابات نظارت انجام می شود، بعد از انتخابات هم نظارت و مراقبت دائمی از اعضای شوراها انجام شود.

 

خسروی با اشاره به اینکه بر اساس فرمایش امیرالمومنین(ع) یکی از نشانه های سقوط دولت‌ها، عدم رعایت جایگاه مسائل اصلی و فرعی است، تاکید کرد: باید برنامه ریزی در شوراها براساس اولویت بندی و جدا کردن مسائل اصلی از فرعی باشد تا وقت تلف نشود. یکی از دلایل عدم موفقیت شورای شهر تهران هم این بود که بیشتر وقت آن صرف کارهای عادی و فرعی شد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: در شوراها باید از انجام کارهای حزبی و جناحی پرهیز شود و در انتخاب شهرداران ملاک های کارآمدی، تخصص و ارزشی بودن مدنظر قرار گیرد.

 

 

کد خبر 1081290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha