حوزه مد و لباس، محل تلفیق و ترکیب هنر، فرهنگ و اقتصاد است

جوادیان زاده با اشاره به هدف گذاری در حوزه مد و لباس گفت: این حوزه، محل تلفیق و ترکیب هنر، فرهنگ و اقتصاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد پیش از ظهر امروز در سومین جشنواره مد و لباس در محل گنجینه فرهنگ و هنر یزد گفت: سومین رویداد مد و لباس با رویکرد زیست محیطی برگزار می شود.

وی افزود: در سال 97 با فعال شدن کارگروه مد و لباس، هدف گذاری ما نگاه علمی و جدی به حوزه مد و لباس بود زیرا این حوزه محل تلفیق و ترکیب هنر، فرهنگ و اقتصاد است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: بخش عمده واردات ما  در زمینه مد و لباس است و با توجه به این که این حوزه دولتی نیست ما سعی کرده ایم با زمینه سازی و پای کارآوردن استعدادها و خلاقیت ها به عنوان وظیفه ما بوده است.

جوادیان زاده بیان کرد: تشکیل 30 خانه مد و لباس در استان یزد و کسب رتبه دوم در کشور به عنوان گامی در این جهت بوده است.

وی با اشاره به رویکرد محیط زیست در حوزه مد و لباس گفت: محیط زیست فراتر از یک حوزه است و به نوعی فرهنگ است که سازمان ملل نیز از آن به عنوان الزامات توسعه یاد می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: رعایت و حفظ محیط زیست در ناخودآگاه فرهنگ مردم یزد بوده است که نشان از اهمیت این حوزه در مد و لباس مردم یزد بوده است.

در پایان این مراسم نیز از پوستر سومین رویداد مد و لباس یزد با رویکرد محیط زیست و طراحی دوخت کیف پارچه ای خرید رونمایی شد.

کد خبر 1081298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha