افزایش ۳۳ درصدی متوفیان تصادفات درون شهری خراسان جنوبی

عباسی بر اجرای طرح جامع مطالعات ترافیکی شهر بیرجند تأکید کرد و گفت: متوفیان تصادفات درون شهری استان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به پارسال ۳۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «علیرضا عباسی» امروز(۱۱مرداد) در جلسه کارگروه اجرای مداخلات مؤثر به منظور پیشگیری و کاهش تصادفات منتهی به ضرر جانی و مالی که در دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: در چهار ماهه ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ فوتی در تصادفات درون شهری داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشته است.

 

رئیس پلیس راهور خراسان‌ جنوبی با اشاره به وقوع ۶۰ درصد تصادفات در ساعت ۵ تا ۱۲ شب، افزود: در سال گذشته که ابتدای شیوع کرونا بود، مردم در زمینه ترددها مراعات می‌کردند ولی در چهار ماهه امسال حضور در معابر دورن شهری افزایش یافته است.

 

عباسی ادامه داد: متاسفانه بیشترین مجروحین تصادفات درون شهری افراد بین ۱۰ تا ۲۵ سال هستند و ۲۰ درصد آنان عابرین پیاده بودند.

 

 ۵۰ درصد متوفیان تصادفات درون شهری خراسان‌ جنوبی در سن ۱۰ تا ۲۵ سال

به گفته وی همچنین بالغ بر ۵۰ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری خراسان‌ جنوبی افراد بین سنین ۱۰ تا ۲۵ سال هستند که نشان می دهد بیشتر آنان از قشر دانش آموز و دانشجویانی هستند که در سایه نظارت کمرنگ خانواده ها بیشتر در معابر حضور می یابند.

 

وی با بیان اینکه علت بیشتر تصادفات عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو بوده است، تصریح کرد: عدم توجه به جلو در اکثر موارد ناشی از استفاده راننده از تلفن همراه است.

 

رئیس پلیس راهور خراسان‌ جنوبی با ابراز نگرانی از افزایش ۱۲ درصدی تصادفات خروج از معبر و واژگونی های درون شهری، بیان‌ کرد: ما به هیچ وجه تمایل به ایجاد سرعت گیر نداشته‌ایم ولی گاهی به واسطه عدم سرعت مطمئنه شهروندان مجبور به ایجاد سرعت گیر در برخی از تقاطع‌ها و خیابان‌های شهر هستیم.

 

فقر تجهیزات الکترونیکی کنترل ترافیک در بیرجند

عباسی با بیان اینکه ما در شهر بیرجند دچار فقر تجهیزات الکترونیکی کنترل ترافیک هستیم، گفت: متأسفانه برای برخی از دستگاه‌ها موضوع ترافیک شهری یک دغدغه نیست و یکی از درخواست‌های ما اجرای طرح جامع مطالعات ترافیکی شهر بیرجند است که ۶ ماه از تصویب آن می گذرد و نباید این مهم را به تأخیر بیندازند.

 

وی به نقاط حادثه خیز در بیرجند اشاره و تصریح کرد: متأسفانه عابرین پیاده در بسیاری از نقاط شهر چون بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت بند دره و بلوار کوهنورد، بند امیرشاه، ورودی و خروجی حاجی آباد و بهشت متقین از عرض بلوار عبور می‌کنند در حالی که بر اساس رصد دوربین های پلیس برخی رانندگان با سرعت ۱۷۳ کیلومتر در این مسیر (پیامبر اعظم) رکورد زدند و در این نقاط مسائل ایمنی رعایت نشده است.

 

رئیس پلیس راهور خراسان‌ جنوبی ادامه داد: باید خط کشی های عابران پیاده در مرکز استان مجدد بازنگری شود.

 

عباسی با اشاره به اینکه فعالیت ما در چهار ماهه سال در حوزه ضبط گواهینامه متخلفان ۳۳ درصد افزایش داشته است، گفت: در این مدت ۲۵ درصد متوفیان تصادفات درون شهری رانندگان موتورسیکلت بوده‌اند و در ۲۴ درصد تصادفات نیز رانندگان موتورسیکلت مقصر شناخته شدند.

 

 

کد خبر 1081333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha