اختصاص ۵۰ هکتار زمین برای احداث فضای سبز جدید در شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده

مولوی از اختصاص ۵۰ هکتار زمین برای احداث فضای سبز جدید در شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده خبر داد و گفت: در مجموع ۴۰ هکتار زمین برای شهر آبادان، پنج هکتار در شهر اروندکنار و پنج هکتار نیز به شهر چوئبده برای احداث فضای سبز به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید محمد مولوی» ظهر امروز (دوشنبه 11 مرداد) در نشست توسعه فضای سبز شهری آبادان، اروندکنار و چوئبده اظهار کرد: با پیگیری‌های بسیاری که از شرکت پالایش نفت و فاز 2 پالایشگاه آبادان داشتیم مقرر شد تا از محل تعهدات 25 درصد زیست محیطی؛ با انتخاب مکان، نوع گیاهان و طرحی مناسب از طریق این شرکت ها فضای این سه شهر را توسعه دهیم.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: این نشست سومین جلسه‌ با اداره محیط زیست بود که مکان یابی برای کاشت نهال و درخت و توسعه فضای سبز انجام شد. همچنین مکان و نوع کاشت اولویت‌ بندی و گونه ها را نیز انتخاب کردیم.

 

وی با بیان اینکه می بایست با یک سری هماهنگی‌های داخلی فضای سبز شهری را توسعه دهیم تصریح کرد: خوشبختانه در این نشست در مجموع 40 هکتار زمین برای شهر آبادان، پنج هکتار در شهر اروندکنار و پنج هکتار نیز به شهر چوئبده برای احداث فضای سبز به تصویب رسید.

 

مولوی تصریح کرد: هماهنگی بین بخشی باید طی جدول زمان بندی پیش بینی شود که طی یک تا 2 سال آینده فضای سبز قابل قبولی را داشته باشیم.

 

وی به منطقه سلیچ شهرستان آبادان اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از مناطق شهرستان به ویژه این منطقه از لحاظ مبلمان شهری، فضای سبز، آسفالت، بافت فرسوده، فاضلاب و امکانات اولیه نیازمند توجه جدی است و اگر به آنها توجه نکنیم و به همین گونه رها شوند سال های آینده آبادان در همه حوزه ها دچار ضررهای فراوانی خواهد شد.

 

«مریم علینژادی» در این نشست ضمن تشکر از دغدغه مندی نماینده مردم آبادان در خصوص فضای سبز شهری عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم در زمینه توسعه فضای سبز آبادان گامی اثرگذار برداریم. دغدغه همه ما بحث فضای سبز است چراکه جای کار فراوانی دارد.

 

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری آبادان اضافه کرد: همکاران ما در حوزه عمرانی شهرداری چندین طرح را برای توسعه فضای سبز آبادان پیشنهاد دادند و همه آنها نیز برای احداث فضای سبز است که شامل خاک ریزی، اجرای لوله گذاری برای خط آبیاری و درختکاری خواهد بود و یا اینکه ابنیه سخت هم شامل آن می شود که پیاده رو سازی، جدول گذاری و احداث آب نما و نصب مبلمان شهری است.

 

وی ابراز کرد: با توجه به منابع مالی محدود و توافقات صورت گرفته با مدیرعامل فاز 2 پالایشگاه می بایست از مکان های موجود که نیاز به بازسازی و ترمیم دارند استفاده بهینه را ببریم. این فضاها شامل ورودی های شهر جاده آبادان از سمت ماهشهر و اهواز (اطراف میدان ثامن الائمه تا بلوار آیت الله جمی (ره) و به طرف پل ایستگاه 7)، میدان میثاق تا فرودگاه، 2 طرف حاشیه بلوار خسروآباد حد فاصل میدان خسروآباد به سمت میدان شطیط، ورودی منازل کوی بهداشت، بلوار هسته ای از نبش بلوار 9 دی تا کوی بهارستان، پارک بازرگانی، پارک شیلات، پارک جام جم، منطقه منازل شرکتی از کنار پلیت ایستگاه 1 تا 7 هستند.

 

علینژادی با بیان اینکه می بایست نحوه توسعه فضای سبز شهری برای ما به صورت دقیق و کارشناسی شده مشخص شود اذعان کرد: باید در ابتدا هزینه های احداث فضای سبز برآورد شود، اکنون مکان هایی که به ما معرفی شدند حدود 40 هکتار است که اکثر آنها نیز پارک هستند. برخی از پارک های آبادان را می توان با کاشت نهال و درخت احیاء کرد و فقط به بازسازی نیاز دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین پیرو پیگیری های نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی مقرر شد زمین چمن مصنوعی فوتبال در منطقه سلیچ آبادان احداث و شهرداری نیز نسبت به اعلام محل مورد نظر اقدام و پالایشگاه هم کلیه هزینه های مربوط به احداث این زمین را تامین کند.

 

کد خبر 1081422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha