تشدید بازرسی از مسافرخانه ها در آستارا

آب روشن از تشدید بازرسی ها از مسافرخانه ها و واحدهای پذیرایی بین راهی در شهرستان آستارا خبر داد.

«مجتبی آب روشن» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: با توجه به وضعیت قرمز آستارا از لحاظ کرونایی و لزوم هر هرچه بیشتر رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مشاغل گروه یک اداره میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی شهرستان آستارا بازرسی از واحدهای زیر مجموعه را شدت بخشیده است.

 

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا افزود: واحدهای پذیرایی بین راهی فقط به صورت بیرون بر می توانند به مشتریان خود خدمات ارائه دهند در غیر اینصورت با واحدهای متخلف برخورد قانونی می شود.

 

وی با بیان اینکه برای اجرای تورهای گردشگری مجوز صادر نمی شود، تصریح کرد: پایش خودروها از گروه‌های دسته جمعی که به اشتباه «تورگردشگری» نامیده می‌شود در ایست بازرسی قلعه با همکاری نیروی انتظامی انجام می‌شود.

 

آب روشن با اشاره به اینکه نظارت بر عبور و مرور خودروها با رصد پلاک ها در مبادی ورودی با همکاری دستگاه های مسئول ادامه دارد، گفت: آن تعداد مسافر که در شهر مشاهده می شوند، بیشتر با برگ تردد وارد شهرستان شده اند و موارد قانون گریزی نیز بررسی می شود.

 

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا اضافه کرد:همچنین تشدید بازدید و بازرسی از خانه مسافرها از هفته گذشته شدت بیشتری گرفته و ادامه دارد.

 

وی در ادامه از صاحبان خانه های استیجاری که بدون اخذ مجوز از اداره میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی اقدام به پذیرش و اسکان مسافر می کنند خواست فعالیت خود را ضابطه مند کنند و برای اخذ مجوز به اداره میراث،گردشگری وصنایع دستی و یا دفتر مجری طرح ساماندهی خانه مسافر شهرستان مراجعه کنند.

 

آب روشن خاطرنشان کرد: از مسافران متقاضی خانه مسافر نیز تقاضا می‌ شود ضمن اقدام به سفر در شرایط مطلوب‌، اسکان خود را از طریق دفاتر مجاز خانه مسافر انجام دهند.

کد خبر 1081468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha