تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان به ۱۴۰۰ نفر رسید/ ظرفیت بیمارستان های استان تکمیل است

دهنادی مقدم با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان هم‌اینک به هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است گفت: تمام تخت‌های بیمارستانی ما در استان گیلان تقریبا تکمیل شده و پر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «انوش دهنادی مقدم» امشب(دوشنبه، 11 مرداد) در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: در حال حاضر بیش از هزار و 400 بیمار در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند و روزانه بین 350 تا 400 بیمار جدید هم در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد: رفتارهایی مانند عادی انگاری، بی توجهی به رعایت دقیق پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همچنین شرکت در دورهمی‌های خانوادگی موجب خیز پنجم کرونا و تاخت و تاز بی‌رحمانه این ویروس مرگبار در گیلان شده است.

 

دهنادی مقدم با تاکید بر اینکه هم‌اینک حدود 200 بیمار بدحال در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان و در بخش‌های مراقب ویژه بستری هستند اضافه کرد: در این مرحله و خیز پنجم کرونا تعداد بیماران از ظرفیت بیمارستان‌های گیلان بیشتر است بنابراین مردم باید با رعایت پروتکل‌ها به کمک کادر درمان بشتابند.

 

وی بی‌توجهی و سهل‌انگاری به پروتکل‌های بهداشتی و مسافرت‌ها را عامل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و اشغال ظرفیت بیمارستان‌های استان گیلان اعلام کرد و یادآور شد: تقریبا تمام تخت‌های بیمارستانی ما در گیلان تکمیل و پر شده است و اگر در این مرحله توجه و حمایت مردم همراه نباشد در ارائه خدمات درمانی با مشکل مواجه می‌شویم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن درخواست از تمام مردم و عمل به توصیه‌های ذکر شده خاطرنشان کرد: پرهیز از سفر، خودداری از ترددهای غیرضرور و استفاده از ماسک به شدت تاکید می‌شود و  امیدواریم مردم هم با حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی ما را در خدمت‌رسانی هر چه بهتر به خود یاری کنند.

کد خبر 1081474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha