افزایش ۲۲ درصدی اهدای خون در ایلام

مدیرکل انتقال خون استان ایلام از افزایش ۲۲ درصدی اهدا خون در این استان خبر داد.

«مهدی اکبری دهبالایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: میزان اهدای خون در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است که البته شیوع کرونا و ناآگاهی اجتماعی در خصوص این بیماری و عدم مراجعه مردم برای اهدای خون در آن مقطع زمانی در کاهش اهدای خون بی تاثیر نبود.

 

وی افزود: در چهار ماه گذشته ۱۰ هزار فرآورده خونی توزیع شده که مازاد این تعداد در حدود سه هزار فرآورده از طریق شبکه ملی خون رسان به دیگر استان ها ارسال شده است.

 

مدیرکل انتقال خون ایلام گفت:۵ هزار و ۵۷۱ نفر اهدا کننده در چهار ماهه سال جاری به انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد نزدیک به ۸۵ درصد موفق به اهدای خون شدند که ۳۳ درصد این افراد باسابقه، ۵۲ درصد مستمر، پنج درصد بانوان و مابقی مراجعه کننده های بار اولی بوده اند.

 

مدیرکل انتقال خون ایلام اضافه کرد: تمامی پروتکل بهداشتی در مرکز انتقال خون ایلام رعایت می‌شود و مردم به هیچ عنوان نگران ابتلا به کرونا در مراکز انتقال خون نباشند.

 

وی تصریح کرد: مردم استان ایلام مانند سال گذشته در صورت وجود شرایط لازم، نسبت به اهدای خون برای تسهیل در خدمات رسانی به افراد نیازمند گروه‌های خونی اقدام کنند.

کد خبر 1081549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha