مراسم عزاداری محرم توسط کانون  منتظران مهدی شهر سامن برگزار می‌شود

حجت الاسلام ایلخانی گفت: مراسم عزادای محرم توسط کانون منتظران مهدی شهر سامن به مدت ۱۱ شب از اول ماه محرم برگزار می‌شود.

«حجت الاسلام مهران ایلخانی»در گفت و گو با خبرنگار  شبستان در ملایر  گفت: کانون  فرهنگی، هنری منتظران مهدی شهرسامن در دهه ۹۰ تاسیس شده و بیش از یکصد و عضو فعال دارد.

 مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران مهدی  شهر سامن  با بیان اینکه  این کانون یکی از کانون‌های فعال شهرستان ملایر است  افزود: این کانون در حوزه علمیه  و مسجد ولیعصر شهر سامن فعالیت دارد و مخاطبان  بیشتر گروه خاص طلاب هستند اما برنامه‌های ما عمومی  و برای همه اقشار است.

حجت الاسلام ایلخانی با بیان اینکه در عرصه‌های فرهنگی برنامه‌های مختلفی توسط کانون  در مناسبت های انجام شده افزود: در ماه محرم و صفر نیز برنامه های این کانون پر رنگتر است. 

وی  با بیان اینکه سال گذشته  با توجه به فضا و شرایط کرونا برنامه های ماه محرم در فضای باز  حوزه علمیه ولعصر برگزار شد افزود: امسال نیز برنامه های حوزه و کانون در فضای باز برگزار خواهد شد

وی با بیان اینکه در سال گذشته استقبال خوبی از ماه های محرم که  توسط کانون  برگزار شد صورت گرفت تصریح کرد : با توجه به این استقبال امسال نیز برنامه های خوبی را برای برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم پیش بینی کرده ایم

وی با اشاره به اینکه  همه فضای باز حوزه علیمه  برای خواهران و برادان در ایام ماه محرم  فرش می شود گفت: برنامه های عزاداری  از شب اول محرم شروع و تا  11 شب ادامه دارد.

حجت الاسلام ایلخانی بیان کرد: همچنین علاوه بر برنامه عزاداری برنامه سخنرانی با هدف تبین فرهنگ و قیام عاشورا در  دهه اول محرم  از دیگر برنامه ها خواهد بود.

وی  با اشاره به اینکه ایام ماه محرم مردم نذورات مختلفی را دارند افزود: توزیع  هر شب میانگین 500 پرس غذا در بین عزاداران را خواهیم داشت که   بعد از طبخ به صورت بسته بندی بین عزاداران و خانوادهای نیازمند توزیع می شود.

  وی گفت: همچنین در صورت کمکهای خیرین توزیع بسته های معیشتی را در این ایام در بین نیازمندان خواهیم داشت

وی وی با اشاره به اینکه همچنین محتوا سازی در فضای مجازی نیز از برنامه‌های  این کانون است یادآور شد: در این زمینه نیز برنامه های عزاداری، سخنرانی و... را در فضای مجازی برای مخاطبین در ایام  محرم خواهیم داشت.

وی  در ادامه با بیان اینکه در ایام غدیر نیز  یک هزار پرس غذا به همت کانون و حوزه علمیه با همراهی خیران پخت و بین مردم و نیازمندان توزیع شد تصریح کرد: برگزاری برنامه های جشن، مسابقات فرهنگی و اهدای جوایز، و.. نیز از دیگر برنامه های انجام شده در دهه ولایت توسط کانون بود.

کد خبر 1081585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha