دوره مجازی «خانه‌ای از نور خدا» برگزار می‌شود

دوره مجازی «خانه‌ای از نور خدا» از سوی مدرسه سفیران قرآن با همکاری وزارت علوم برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف،دوره مجازی «خانه‌ای از نور خدا» از سوی مدرسه سفیران قرآن مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران با همکاری اداره‌کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز هنری حنیف برگزار می‌شود.

 

کارگاه قرارگاه آسمانی، عنوان دوره قبلی بود که در آن به شرایط و لوازم ازدواج پرداخته شده بود، اما این دوره، ویژه دانشجویان آقا و خانم از چهارشنبه، سیزدهم مردادماه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ به‌ صورت مجازی و حضوری با ظرفیت محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدرسه قرآن و عترت واقع در میدان انقلاب برپا می‌شود.

 

از سرفصل‌های دوره می‌توان به خودشناسی (تعریف بلوغ و تشخیص به بلوغ رسیدن)، تعریف کفویت، تبیین معیارهای قرآنی و اولیت آن‌ها، معیارهای ازدواج و همسر شایسته، انتخاب و نحوه شناخت درست و نقش دعا، طیبات و ... در فرایند ازدواج اشاره کرد.

 

علاقه‌مندان به‌منظور ثبت‌نام می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی Quranetratschool.ir اقدام کنند، همچنین صوت دوره‌ها در کانال همقدم با قرآن، در پیام‌رسان بله به نشانی  ble.ir/hamqadam_ba_quran قرار می‌گیرد.

 

در توضیح ضرورت برپایی این دوره آمده است: «تدبّر در بیت به معنای شناخت و گرایش به حدود و محدوده‌ای است که خداوند برای فراهم‌ ساختن امکانات، ایجاد آرامش و تجدید قوا برای تجلی اسماء به انسان عطا کرده است. زوجیت به‌عنوان زیرساخت اولیه این محدوده، سببی است که رحمت الهی را در هستی، جامعه و انسان جاری ساخته و ارحامی را با حریمی تعیین شده بهانه این تجلّی قرار می‌دهد. اساس خلقت انسان بر وصول او به رحمت است و این مسیر از دل خانواده به سمت جامعه می‌گذرد؛ به همین دلیل باید به بررسی خانواده به‌عنوان زمینه وصول انسان‌ها به کمال آفرینش که همان قرب الهی و بهره‌مندی از رحمت خاص الهی است، پرداخته شود.»

 

کد خبر 1081660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha