مراسم تشییع شهدای حزب ‌الله در بقاع شمالی لبنان+عکس

با حضور مسئول فرماندهی حزب الله لبنان دو شهید این جنبش که در مراسم تشییع «علی شبلی» عضو حزب ‌الله به شهادت رسیده بودند، تشییع شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العهد»، در جریان کمینی که مخالفان حزب ‌الله در تشییع شهید «علی شبلی» در خلده قرار داده بودند، علی حوری به شهادت رسید و مراسم تشییع وی در روستای اللبوه در بقاع شمالی برگزار شد و شیخ نبیل امهز در پیکر این شهید نماز خواند.

 

در این مراسم حسین النمر، مسئول فرماندهی حزب‌ الله در بقاع و جمعی از روحانیون و فعالان سیاسی لبنان حضور داشتند.

 

النمر طی سخنانی در این مراسم، اظهار کرد: شهادت علی حوری در لیست جنایات رژیم صهیونیستی قرار گرفت  و کسانی که دست به این اقدام زدند، در زمره کسانی هستند که دست به اقدامات غیراخلاقی می ‌زنند.

 

وی درباره بیانیه عشایرعرب گفت: این حادثه به  به عشایر و قبایل ارتباطی ندارد. عرب شجاع و کریم  است و کمین گذاشتن برای کسانی که برادر خود را تشییع می ‌کنند از جمله اقدامات گروهک های تروریستی است که با اخلاق و کارهای شریف بیگانه اند.

 

این مسئول فرماندهی حزب الله از نهادهای امنیتی و رسمی لبنان خواست هویت عاملان این جنایت را مشخص کرده و آنها را دستگیر کنند.

 

 

 

وی افزود: ما جز با دستگیری این جنایتکاران و مجازات آنها راضی نمی‌ شویم، اما اولیای دم نیز حقوق شخصی خود را دارند و در آینده در این زمینه تصمیم ‌گیری می ‌کنند.

 

وی در پایان تاکید کرد: هر چقدر علیه ما فتنه کنند، ما در دام نمی افتیم، ما یک رهبر بزرگ داریم که می داند چگونه فرزندان خود را هدایت کند و ما به خط فرمان او متعهد هستیم.

 

در شهرک بودای در غرب بعلبک نیز پیکر شهید دکتر محمد ایوب، شوهر خواهر شهید علی شبلی که در مراسم تشییع این شهید به شهادت رسیده بود با حضور روحانیون، فرماندهان حزب ‌الله و جنبش امل و اهالی آن برگزار  شد.

 

 همچنین مراسم تشییع شهید حسام العالق در منطقه الاوزاعی نیز با مشارکت جمع بسیاری از فعالان این منطقه برگزار شد.

 

کد خبر 1081677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha