کارگاه های اقتصاد مقاومتی متحول کننده اقتصاد/ فعالیت ۸۵ صندوق قرض الحسنه مردم پایه در اراک

مهجوری گفت: کارگاه های اقتصاد مقاومتی متحول کننده اقتصاد کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمد مهجوری» در جریان بازدید از کارگاه های اقتصاد مقاومتی در اراک و در جمع خبرنگاران گفت: توجه به مشاغل خرد و خانگی یکی از مهمترین مولفه هایی است که میتواند اقتصاد درونی را محکم و فشارهای جنگ اقتصادی را به حداقل ممکن برساند.

 

فرمانده سپاه ناحیه اراک با اشاره به اینکه کارگاه های اقتصاد مقاومتی با رویکرد ایجاد اشتغال های خانگی و پای کار آوردن مردم برای رونق اقتصاد و تحقق اقتصاد مردمی تشکیل شده اند، افزود: این کارگاه ها در متحول کردن اقتصاد اثرات بسیاری خواهد داشت و لذا حمایت از این کارگاه ها یک اولویت مهم است.

 

وی با تاکید بر اینکه توسعه و حمایت از کارگاه های اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین اولویت های مهم بسیج سازندگی سپاه ناحیه اراک است، ادامه داد: کارگاه های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی با کمک صندوق های قرض الحسنه مردم پایه ایجاد و حمایت می شوند و در راستای ایجاد اشتغال گام های موثری برداشته و برنامه ریزی های مهمی انجام می دهند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه بسیج سازندگی ناحیه اراک با تکیه بر ۸۵ صندوق قرض الحسنه مردم‌پایه در راستای ایجاد اشتغال گام برمی دارد، گفت: در سال ۹۹ بیش از ۲۶۰ اشتغال با کمک صندوق ها در اراک ایجاد شد و سعی داریم این رقم در سال جاری قابل توجه تر باشد.

 

مهجوری همچنین به اقدامات حمایتی نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹ بیش از ۲۳۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی اقدامات حمایتی و توسعه ای در اراک انجام شد و در سالجاری سعی داریم این رویکرد را با قوت ادامه دهیم.

 

وی توانمند سازی افراد را امری ضروری دانست و اضافه کرد: ما در این راستا نیز فعالیت های گسترده ای انجام داده ایم و در سال گذشته بیش از ۶۲ دوره کارگاهی در راستای توانمند سازی افراد انجام شده که امسال نیز توانمند سازی و آموزش اولویت مهم ما است.

کد خبر 1081793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha