جزییات جدید از واکسیناسیون کارکنان شبکه بانکی/۳۱ مرداد؛ آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی

جزییات جدید از واکسیناسیون کارکنان شبکه بانکی، ضرورت افزایش همکاری مشترک سایپا با نیروی دریایی ارتش، پرداخت ۸۸ هزار فقره وام ازدواج در بانک ملی ایران، ۳۱ مرداد؛ آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه 14 مرداد شبستان به شرح زیر است:
 
 
محمد مسیحی معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری به استناد مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، ۳۱ مردادماه است.

مسیحی با بیان اینکه مطابق قانون مالیات ‏های مستقیم، ۳۱ تیرماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری است، اظهار کرد: به استناد مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری تا پایان مردادماه تمدید شده؛ بنابراین روز یکشنبه ۳۱ مردادماه، آخرین مهلت برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی خواهد بود.

او افزود: براساس مصوبه یاد شده، موعد‌های مقرر در مواد ۱۱۶، ۱۱۰، ۸۰، ۵۷ و ۱۲۶ قانون مالیات‏ های مستقیم که مهلت انقضای تسلیم اظهارنامه مالیاتی و سررسید پرداخت مالیات آن‌ها تا تاریخ ۱۴۰۰/۴/۳۱ است، به مدت یک ماه تمدید می‌‌شود. همچنین تمام مهلت‌های رسیدگی سنوات قبل که انقضای آن‌ها از تاریخ ۱۴۰۰/۴/۳۱ لغایت ۱۴۰۰/۶/۳۱ است، به مدت یک ماه تمدید می‌‌شود.

مسیحی با تاکید بر اینکه برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی، منوط به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، عنوان کرد: فعالان اقتصادی به منظور بهره مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هر نوع تسهیلات دیگر باید اظهارنامه مالیاتی خود را تا روز یکشنبه ۳۱ مردادماه امسال به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس WWW.INTAMEDIA.IR ارسال و مالیات خود را پرداخت کنند.

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خاتمه تاکید کرد: مؤدیان مالیاتی، در صورت عدم پرداخت مالیات و یا حسب مورد عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در مهلت مقرر، مشمول جرایم قانونی خواهند شد.

 

پرداخت ۸۸ هزار فقره وام ازدواج در بانک ملی ایران

بانک ملی ایران از ابتدای امسال تا پایان تیرماه نسبت به پرداخت تعداد ۸۸ هزار و ۳۳۲ فقره وام ازدواج به ارزش ۷۶ هزار و ۷۲۷ میلیارد و ۷۶ میلیون ریال اقدام کرده است.

بانک ملی ایران در سال گذشته هم ۲۱۷ هزار و ۲۹۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش ۱۱۳ هزار و ۳۵۵ میلیارد و ۸۵۳ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت کرده است که حدود یک چهارم تسهیلات پرداختی این بخش توسط نظام بانکی را شامل می شود.

پرداخت وام ازدواج بانک ملی ایران با هدف ترویج سنت حسنه ازدواج در میان جوانان، از سیر صعودی مطلوبی برخوردار است و در همین راستا شعب در سراسر کشور، پذیرای متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج هستند تا نسبت به پرداخت این تسهیلات در سریع ترین زمان اقدام کنند.

 

قیمت هر عدد سکه امامی به۱۱ میلیون و ۳۸۳ هزار تومان رسید

هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۵۳ درصد رشد به ۱۰,۹۹۶,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۰.۲۱ درصد افت به ۱,۸۰۹.۸۳ دلار رسید. قیمت هر عدد سکه امامی با ۱.۵۳ درصد رشد به ۱۱۳,۸۳۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۴۸ درصد رشد به قیمت ۱۰۸,۵۱۰,۰۰۰‬ ریال، هر عدد نیم سکه با ۰.۸۶ درصد افت به قیمت ۵۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۰.۵۴ درصد رشد به قیمت ۳۷,۴۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۳۹ درصد رشد به قیمت ۲۳,۰۹۰,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش امروز قیمت هر دلار آمریکا با ۰.۸۲ درصد رشد به ۲۵۷,۲۹۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو با ۰.۰۴ درصد رشد به ۲۹۴,۹۳۰ ریال و قیمت هر پوند با ۰.۸۳ درصد رشد به ۳۶۰,۰۰۰ ریال رسید.

 

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن بهای ۱۲ ارز نسبت به روز گذشته کاهش و نرخ ۲۱ ارز افزایش یافت؛ همچنین نرخ ۱۳ ارز ثابت ماند. هر دلار آمریکا برای امروز (چهارشنبه سیزدهم مردادماه ۱۴۰۰) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین پوند انگلیس ۵۸ هزار و ۴۱۱ ریال و یورو ۴۹ هزار و ۸۱۵ ریال ارزش‌گذاری شد. امروز هر فرانک سوئیس ۴۶ هزار و ۴۳۵ ریال، کرون سوئد  ۴‌ هزار و ۸۸۳ ریال، کرون نروژ ۴‌ هزار و ۷۶۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۹۸ ریال، روپیه هند ۵۶۶ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۸۶۳ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۷۵۹ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۵۰۲ ریال، دلار هنگ‌کنگ ۵‌ هزار و ۴۰۱  ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

همچنین، هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۴۶۹ ریال، دلار نیوزیلند ۲۹ هزار و ۴۳۶ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲‌ هزار و ۹۳۵ ریال، لیر ترکیه ۴ هزار و ۹۸۸ ریال، روبل روسیه ۵۷۶ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲‌ هزار و ۸۷۸ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۲۱ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۶۳ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۱۵ ریال، ده روپیه سریلانکا دو هزار و ۱۰۶ ریال، کیات میانمار ۲۶ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۱۸۷ ریال، یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۳۸ و دینار لیبی ۹ هزار و ۳۱۴ ریال تعیین شد.

 

امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و  ۴۹۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۷ هزار و ۱۹۳ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۹۴۷ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۶ هزار و ۵۴۱ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۹۵ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۵۱۵ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی دو هزار و ۹۳۱ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۷۳۲، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۴ هزار و ۴۹۹ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ ‌هزار و ۶۸۴ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۲۳ ریال قیمت خورد.

 

ضرورت افزایش همکاری مشترک سایپا با نیروی دریایی ارتش/ ضریب نفوذ فناوری در محصولات سایپا ارتقاء یافته است

امیر دریادار حسین خانزادی، در بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و خطوط تولید این گروه خودروسازی با اشاره به اینکه صنعت خودرو نسبت به گذشته تغییرات گسترده و عمیقی داشته است، اظهار کرد: گروه خودروسازی سایپا با همت مهندسان داخلی طراحی و تولید خودروهای جدید را محقق کرده و توانسته شعار انقلاب، مبنی بر خودکفایی و استقلال را عملیاتی کند.

وی ادامه داد: فرآیند توسعه ای که در مجموعه سایپا اتفاق افتاده، بسیار ارزشمند است چرا که جوانان این ممکلت با وجود سخت ترین مشکلات و تحریم ها موفق شدند پیشرفت و تکنولوژی را وارد صنعت خودرو کنند و البته به سمت بومی سازی تکنولوژی در خودروهای تولید داخل بروند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مهندسان گروه خودروسازی سایپا شوق و انگیزه بالایی در طراحی خودروهای جدید و به روز دارند، تصریح کرد: ضریب نفوذ فناوری در محصولات سایپا ارتقاء قابل توجهی یافته است که این امر ضمن افزایش سطح استانداردها سبب رشد کیفی خودروها و رضایت مردم از خرید خودروهای داخلی می شود.

وی با بیان اینکه محصولات سایپا می تواند نیاز داخل را تامین کند، گفت: با توجه به نظم حاکم در فرآیند تحقیق و توسعه، پیشرفت های به دست آمده و مدیریت جسور و خلاق می توان به زودی شاهد ورود خودروهای جدید و تمام ایرانی سایپا در بازار باشیم؛ خودروهایی که توان رقابت با خودروهای خارجی را دارد.

خانزادی اظهار کرد: با توجه به توانمندی مهندسی که در مجموعه خودروسازی سایپا وجود دارد می توان با همکاری مشترک به دستاوردهای خوبی در حوزه خودرو و نیروی دریایی دست پیدا کرد، لذا امیدوارم با همکاری های دو سویه بتوان پروژه های توسعه ای را تعریف و عملیاتی کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش توان مهندسی بالای دارد که با هم افزایی با سایپا هر دو بخش می توانند در حوزه توسعه محصول به دستاوردهای خوبی برسند؛ این امر را می توان با فوریت در مباحث "های تک" دنبال کرد.

وی با بیان اینکه سایپا پتانسیل خوبی از نظر فکری و توسعه صنعتی دارد که باید از آن بهره برد، گفت: قابل پیش بینی است که به زودی مجموعه سایپا در تولید خودروهای جدید و به روز به جایگاه خوبی می رسد و می تواند در این بخش جهش داشته باشد.

 

جزییات جدید از واکسیناسیون کارکنان شبکه بانکی

علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی و نیمه دولتی اظهار کرد: واکسیناسیون کارکنان بانک‌ها مصادف با عید سعید غدیر خم پنج شنبه ۱۴۰۰/۰۵/۰۷شروع شد و طی این هفته با برنامه ریزی و هماهنگی به عمل آمده کار واکسیناسیون کارکنان بانک‌ها شروع و با روند پرشتاب در سطح کشور در حال انجام است.

او بیان کرد: با توجه به اینکه حدود ۳۰ درصد پرسنل نظام بانکی در تهران بوده برای عملیاتی نمودن این طرح در سطح تهران نیاز به برنامه‌ریزی دقیق داشته که با توجه به هماهنگی به عمل آمده واکسیناسیون کارکنان بانک‌ها در سطح استان تهران از روز پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ در ۱۷ مرکز که برای این مورد پیش‌بینی شده شروع خواهد شد و به مدت چهار روز تمامی پرسنل بانک‌ها اعم از دولتی، نیمه دولتی، خصوصی و موسسات اعتباری در سطح استان تهران واکسینه خواهند شد انتظار می‌رود تا اواسط هفته آینده تمامی کارکنان نظام بانکی درسطح کشور واکسینه شوند.

شورای هماهنگی بانک‌ها به نمایندگی از نظام بانکی کشور از توجه خاص ستاد ملی کرونا، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نمایندگان وزارت بهداشت بابت مجوز واکسیناسیون کارکنان شبکه بانکی و همکاری مطلوب دبیران کمیسیون‌های هماهنگی بانک‌ها در استان‌ها، تیم بیمارستان بانک ملی ایران و درمانگاه‌های بانک ملی مستقر در مراکز استان‌ها و تمامی عوامل دخیل تقدیر و تشکر می‌نماید.

کد خبر 1081867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha