طرح جامع کنترل و کاهش خشونت خراسان جنوبی اجرا می شود

حجت الاسلام وحدانی‌نیا از اجرای طرح جامع کنترل و کاهش خشونت در استان خبر داد و گفت: در این برنامه اولویت های اساسی پیشگیری از خشونت علیه کودکان و نوجوانان و زنان، پرخاشگری کلامی و نوشتاری، سرقت‌های خشونت‌آمیز و جنایات عمدی نیاز به اقدام فوری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «یدالله وحدانی‌نیا» امروز (۱۳مرداد) در نشست بررسی مداخلات و اقدامات پیشگیری از خشونت در دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: واکاوی آموزه‌های دینی بیانگر جایگاه و تکریم انسان است به طوری که انسان اشرف مخلوقات خوانده شده است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه خشونت به عنوان آسیب اجتماعی با جایگاه کرامتی انسان متضاد است، گفت: زنان، کودکان و نوجوانان به خاطر وضعیت خاصی که دارند در معرض انواع خشونت هستند. این آسیب اجتماعی بر فرایند رشد شخصیتی نوجوانان به شدت تاثیرگذار است.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حوزه خشونت و پیشگیری از این آسیب اجتماعی، دستگاه متولی خاص و پاسخگویی در جامعه وجود ندارد، افزود: حتی دستگاه هماهنگ کننده سایر نهادها نیز آن طور که باید و شاید نداریم.

 

حجت الاسلام وحدانی‌نیا از اجرای طرح جامع کنترل و کاهش خشونت در استان خبر داد و گفت: در این برنامه پنج اولویت اساسی پیشگیری از خشونت علیه کودکان و نوجوانان و زنان، پرخاشگری کلامی و نوشتاری، سرقت‌های خشونت‌آمیز و جنایات عمدی نیاز به اقدام فوری دارند.

 

وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم با توجه و تاکید بر این برنامه بتوانیم قدری از خشونت به خصوص در جامعه هدف زنان، کودکان و نوجوانان را کاهش دهیم.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: در این برنامه آموزش و پرورش با مداخله و آموزش مهارت‌های ارتباطی به کودکان و نوجوانان، آموزش مدیران، معاونان مدارس و مهدکودک‌ها در زمینه تعامل و رفتار با کودکان و نوجوانان و آگاه سازی دانش‌آموزان در زمینه پرخاشگری در فضای مجازی می‌تواند موثر واقع شود.

 

به گفته وی بهزیستی استان نیز با توانمندسازی زنان دارای تجربه طلاق یا فوت همسر، ایجاد و گسترش خانه‌های امن کودکان و آموزش مهارت‌های اجتماعی و قدرت کنترل خشم با ارایه خدمات حمایتی، فرهنگ‌سازی، آموزش مهارت‌های اجتماعی و مهارت‌آموزی شغلی می‌تواند در کاهش خشونت نقش ایفا کند.

 

حجت الاسلام وحدانی نیا در پایان وظایف شهرداری، صدا و سیما و پلیس را برای پیشگیری از خشونت و ایجاد جامعه امن تشریح کرد.

کد خبر 1081880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha