مشکلی در تامین سرم بیماران کرونایی و بستری نداریم

صدرایی گفت: میزان مصرف سرم و داروهای کرونایی پنج تا ۶ برابر افزایش یافته اما تاکنون مشکلی در این بخش نداشتیم.

«پانیذ صدرایی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: افزایش تعداد زیاد بیماران کرونایی در بخش سرپایی و درمانی را شاهد هستیم و این مهم منجر به افزایش مصرف ما در سروم و داروهایی کرونا به پنج تا 6 برابر شده است.

 

معاون دارو و غذا دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: بیشترین سرمی که توزیع می شود در بخش بستری است که در بخش بیماران کرونا و بار بستری خدا رو شکر مشکلی وجود نداشته است.

 

صدرایی بیان کرد: در بخش سرپایی توزیع ها محدودتر است و در تمامی داروخانه ها به ویژه داروخانه های شبانه روزی توزیع سرم را داریم و در ایام تعطیل نیز ارائه خدمت می شود.

 

وی افزود: در حال حاضر 10 داروخانه شبانه روزی در گرگان و 27 داروخانه شبانه روزی در سطح استان گلستان داریم و دو تا پنج داروخانه به عنوان داروخانه کشیک ارائه خدمت می کنند.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم و نسبت به کرونا ساده انگاری ها داشته باشیم در بحث تخت و بیماران بستری و حتی ویزیت بیماران بستری نیز مشکل خواهیم داشت و در بخش داروها و حتی اکسیژن بیماران با مشکل بیشتری رو به رو می شویم.

 

صدرایی ابراز داشت: درخواست داریم مردم شرایط را جدی بگیرند و شرایط از بحران عبور کرده و باید تلاش کنیم که میزان بار بستری بیماران کرونایی را کاهش دهیم.

 

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم که با پیگیری های انجام شده  ظرفیت تولید سرم و داروهایی کرونایی افزایش یابد.

کد خبر 1081910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha