اعمال فشار سازمان های بین المللی برای تغییر سیاست های هند علیه مسلمانان

نخست وزیر هند تحت فشار فزاینده ای از سوی اتحادیه اروپا و سازمان همکاری اسلامی برای تجدید نظر در سیاست هایش علیه مسلمانان در کشمیر قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « geo.tv»، دولت «نارندرا مودی» ، نخست وزیر هند  تحت فشار فزاینده ای از سوی اتحادیه اروپا و سازمان همکاری اسلامی برای تجدید نظر در سیاست هایش علیه مسلمانان در کشمیر قرار گرفته است.

 

16 نماینده پارلمان اروپا هفته گذشته نامه ای به رئیس کمیسیون اروپا در مورد جنایات کشمیر تحت اشغال هند نوشتند و از او خواستند تا قطعنامه های سازمان ملل را اجرا کند.

 

در این نامه آمده است که اتحادیه اروپا باید از تمام اهرم ها و ابزار خود برای تحت فشار قرار دادن هند به منظور احترام به حقوق مسلمانان در کشمیر و تضمین تعهد جامعه بین الملل به ایجاد فضایی مناسب برای اجرای قطعنامه های سازمان ملل استفاده کند.

 

نویسندگان این نامه نسبت به استفاده نارندردا مودی از قوانین جدید علیه مردم کشمیر استفاده ابراز تاسف کرده اند.

 

اعضای اتحادیه اروپا همچنین از بدتر شدن روابط بین دو همسایه یعنی هند و پاکستان ابراز نگرانی کرده اند.

 

این در حالی است که  626 نفر از 751 نماینده پارلمان اروپا در اوایل سال جاری قطعنامه ای را علیه تبعیض علیه مسلمانان در قانون شهروندی در هند ارائه کردند.

 

علاوه بر این ، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در دیدار با سفیر هند در عربستان سعودی در 5 ژوئیه  تمایل دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی برای اعزام یک هیئت حقیقت یاب به قلمرو مورد مناقشه جامو و کشمیر را اعلام کرد و این یک حرکت بی سابقه از سوی سازمان همکاری اسلامی تلقی شد.

کد خبر 1081917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha