«مباهله» روز سند پیروزی توحید بر تثلیث است

حجت الاسلام مدبر گفت: روز«مباهله» سند افتخار شیعه و روز پیروزی توحید بر تثلیث، حقانیت اسلام و اثبات بطلان مسیحیت فعلی و تحریف شده بوده و روزی پر افتخار برای مسلمین و شیعیان است.

حجت الاسلام «محمدحسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تبریک فرا رسیدن روز «مباهله» گفت: 24 ذی الحجه روز مباهله است؛ این روز سند افتخار شیعه و روز پیروزی توحید بر تثلیث و حقانیت اسلام و اثبات بطلان مسیحیت فعلی و تحریف شده بوده و روزی پر افتخار برای مسلمین و شیعیان است.

 

امام جمعه جهرم به شرح وقوع این جریان تاریخی اشاره کرد و افزود: مسیحیان نجران تنها مسحیانی بودند که در شبه جزیره و مجاور یمن امروزی سکونت داشتند؛ آنها فکر می کردند دین شان بر حق است و خدمت رسول خدا (ص) رسیدند و گفتند ما معتقدیم عیسی پسر خداست و شما اشتباه می کنید.

 

وی بیان کرد: پیامبر (ص) فرمودند به چه دلیل عیسی (ع) پسر خداست و آنها گفتند به این دلیل که پدر ندارد و فقط مادر دارد؛ خدای متعال اراده کرده بدون پدر متولد شود و معلوم است که پدرش کسی جز خداوند نیست.

 

حجت الاسلام مدبر ادامه داد: آیه قرآن نازل شد و به پیامبر (ص) فرمودند که به اینها بگو اگر بنا باشد کسی بدون پدر فرزند خدا شود حضرت آدم سزاوارتر است؛ او نه از مادر متولد شد و نه پدری داشت.

 

وی اضافه کرد: این منطق و استدلال محکمی است؛ اگر عیسای بدون پدر شایسته فرزندی خداست آدم که نه پدر و نه مادر هیچ کدام در خلقتش نقشی نداشتند به طریق اولی باید فرزند خدا محسوب شوند.

 

امام جمعه جهرم خاطرنشان کرد: اما آنها لجبازی کرده و کار را به جدال و مراء کشاندند؛ پیامبر (ص) به پیشنهاد خداوند فرمودند حالا که به اعتقاد خود اصرار دارید که عیسی (ع) فرزند خداست با یکدیگر «مباهله» کنید؛ جایی جمع شوید ما شما را نفرین می کنیم و از خداوند متعال تقاضای هلاکت کنیم و شما هم نسبت به ما چنین کاری کنید.

 

وی عنوان کرد: قضیه مباهله قرار شد اتفاق بیفتد پیامبر پیشنهاد دادند مسیحیان تقاضای مهلت کردند که باید با بزرگتر و رهبرمان مشورت کنیم و پیامبر به آنها مهلت دادند؛ بزرگ مسیحیان گفت برای «مباهله» حاضر شوید اما ببینید پیامبر (ص) چگونه آمده است؛ اگر دیدید که ایشان مقداری شور و هیجان، شلوغ کاری و جمع کردن سیاه لشکر آمده با او «مباهله» کنید اما اگر دیدید ساده و با افراد معدود آمده و خانواده خود را به همراه آورده با او «مباهله» نکنید.

 

حجت الاسلام مدبر ادامه داد: روز «مباهله» خارج از مدینه فرا رسید آنها آمده بودند و منتظر ماندند تا پیامبر (ص) بیایند به یکباره دیدند رسول خدا (ص) با افراد معدودی می آیند؛ کودکی خردسال (حضرت سید الشهدا) را در آغوش گرفته است؛ و دست دیگرش نیز در دست کودک خردسال دیگری که از او بزرگتر بود؛ یک زن و مرد جوان هم پشت سر آن حضرت حرکت می کردند؛ همین پنج نفر؛ (خمسه طیبه و اصحاب «کساء») تا این وضعیت را دیدند بزرگ آنها گفت که این چهره های نورانی اگر دست به دعا بردارند حتی یک مسیحی روی زمین باقی نمی ماند؛ اگر اینها دعا کنند کوه ها متلاشی می شود؛ حاضر به «مباهله نشده» و تسلیم شدند و به شرایط جزیه تن در دادند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه روز «مباهله» سند افتخار بوده و روی آن کم کار شده است، گفت: این روز سند حقانیت اسلام و شکست مسیحیت تحریف شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این روز سند پیروزی توحید بر تثلیث است، خاطرنشان کرد: جوان ها و جامعه باید روی این قضیه کار کرده و از افراد صاحب تریبون استدعا دارم از شب و روز «مباهله» استفاده کرده و آیه «مباهله» (61 سوره آل عمران) را برای دیگران ترجمه کنند تا این روز گرامی و زنده نگه داشته شود.

 

کد خبر 1081919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha