امام جمعه باید همیشه در کنار مردم در مصائب و شادی‌ها باشد

امام جمعه شهرستان کردیان با اشاره به جایگاه امامت جمعه و نقش ائمه جمعه در این زمینه گفت: امام جمعه باید همیشه در کنار مردم و در دسترس باشد به گونه ای که در مصائب و شادهای همیشه با آن ها همراهی کند.

حجت الاسلام مهربان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان با اشاره به اهمیت توجه به مسائل روز در خطبه های نماز جمعه گفت: محتوای خطبه‌ها که متقن و جذاب باشد بزرگترین عامل جذب جوانان به نماز جمعه است.جوانان این جذابیت‌ها را برای یکدیگر نقل می‌کنند و این باعث جذب دیگر جوانان به نماز جمعه می‌شود.

 

امام جمعه کردیان فارس ، دومین مورد را انتشار چکیده و عنوان مطالب مهم خطبه‌های نماز جمعه در فضای مجازی مطرح کرد و افزود: تشکیل کلاس‌های متنوع از سوی امام جمعه و ستاد نماز جمعه باعث جذب جوانان زیادی به نماز جمعه شده است.

 

وی حضور امام جمعه در اماکن مختلفی مانند بازار و مغازه‌ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: وقتی امام جمعه پاسخگوی مردم در کوچه و خیابان باشد، مردم به نماز جمعه جذب می‌شوند.

 

استاد حوزه علمیه در دسترس بودن امام جمعه برای عموم مردم و پاسخگویی به سئوالاتشان را مهم دانست و گفت: حتی امام جمعه می‌تواند شماره‌ای خاص برای پاسخگویی به مردم را اعلام و به این طریق خود را بیشتر در دسترس مردم قرار دهد.

 

وی حضور امام جمعه در دفتر خود و پیگیری مشکلات جوانان را مهم دانست و اظهار کرد: در بعضی موارد مشکلات جوانان را با سفرهای درون استانی حل کرده‌ام که این موضوع سبب خرسندی بیشتر مردم شده و استقبالشان نسبت به این سفرهای افزایش یافته است.

 

حجت الاسلام مهربان تصریح کرد: مشاوره و رفع اختلاف جوانان، حضور امام جمعه در برنامه‌های بسیج و صالحین، شرکت در اردوهای جوانان، سفر امام جمعه با کاروان‌های زیارتی، وقت برای پاسخ به سئوالات مردم در مشکلات شخصی، حضور امام جمعه در پارک‌ها با رعایت شئون طلبگی بسیار مؤثر است.

 

وی افزود: سرکشی امام جمعه از هیأت‌های مذهبی، استخاره حضوری و تلفنی امام جمعه، حضور در گلزار شهدا و امامزاده‌ها، حضور در حوزه‌های علمیه هم بسیار مهم است که یکی از مشکلات جامعه ما که مانع حضور جوانان به نماز جمعه می‌شود، شرکت نکردن طلاب بویژه معممین در نماز جمعه است، دیگران هم از این افراد درس می‌گیرند که دیدار امام جمعه با طلاب بسیار در این مسأله مؤثر است.

 

استاد حوزه علمیه، حضور امام جمعه در مراکز نظامی و انتظامی را مهم ارزیابی کرد و گفت: انتشار احادیث و برکات شرکت در نماز جمعه در پوسترها و فضای مجازی می‌تواند باعث آگاهی جوانان از خیرات شرکت در نماز جمعه می شود.

 

وی مراودات شخصی با مردم در خانه‌های آن‌ها و دفتر نماز جمعه، حضور در ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی، اهدای جوایز و عکس یادگاری با ورزشکاران را از دیگر مسائل تأثیرگذار بر حضور جوانان در نماز جمعه برشمرد و ادامه داد: حضور امام جمعه در کنار مسئولان در سفرهای استانی در بین مردم هم اهمیت خاص خود را دارد.

 

امام جمعه کردیان، سرکشی دوره‌ای از مساجد و حل مشکلات آنان در برگزاری نماز جماعت را مورد تأکید قرار داد و افزود: مهمترین نکته ساده‌زیستی و در دسترس بودن امام جمعه است، همین که مردم ببینند که در خیابان می‌توانند امام جمعه را ببینند و با او صحبت کنند، جذب نماز جمعه می‌شوند.

کد خبر 1081936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha