آغاز ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی در کردستان

خلیل رنجبر از آغاز زمان ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی در کردستان خبر داد و گفت: دانش‌آموزان علاقمند به شرکت در این ارزیابی از ۱۳ مرداد ماه ارزیابی خواهند شد.

خلیل رنجبر رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: دانش‌آموزانی که متقاضی جهش تحصیلی هستند از روز چهارشنبه 13مردادماه سال جاری در سطح استان ارزیابی می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در این برنامه متقاضیان جهش تحصیلی با مراجعه به مدرسه محل تحصیل از طریق مدیر مدرسه در سامانه سیدا نسبت به ثبت نام اقدام می‌نمایند، افزود: مدیران مدارس با درج اطلاعات فردی و خانوادگی و تکمیل کاربرگ‌های مربوطه در سامانه مذکور پیش ثبت نام و همچنین با ورود به آدرس: Hi.csdeo.ir/tashkhis/home و با درج کد ملی دانش‌آموز و کد رهگیری نسبت به نوبت گیری اقدام می‌کنند.

 

رعایت عدالت آموزشی از مزایای جهش تحصیلی

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان بیان کرد: هدف از این روش، رعایت عدالت آموزشی و لحاظ کردن تفاوت‌های فردی بوده و یکی دیگر از مزیت‌های جهش تحصیلی کاهش تراکم دانش‌آموزی است.

 

رنجبر گفت: ارزیابی دانش‌آموزان از مرداد ماه سال جاری پس از صدور کارنامه نهایی شروع وتا 26 مرداد ماه سال جاری به تمام خواهد رسید و این زمان قابل تمدید نیست.

 

وی با بیان اینکه مدارک لازم جهت ارزیابی، اصل شناسنامه دانش آموز، پرینت معرفی نامه عکس دار وممهور به مُهر مدرسه است، اعلام کرد: جهش تحصیلی، روشی برای کوتاه کردن زمان تحصیلی با گذراندن دو پایه تحصیلی در یک سال تحصیلی است و دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی می‌توانند با شرکت در آزمون و کسب حد نصاب نمره عملی به پایه بالاتر بروند.

 

اجرای پویش تندرستی با ورزش برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

 

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان همچنین از اجرای پویش تندرستی با ورزش برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان در اجرای فعالیت‌های تابستانی خبر داد و گفت: در این ایام که ماندن در خانه یکی از راهکارهای اصلی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است، به منظور گسترش ورزش، ایجاد انگیزه ، حفظ نشاط و شادابی پویش تندرستی با ورزش برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در بستر فضای مجازی شاد اجرا می‌شود.

 

رنجبر با برشمردن ورزش بعنوان پدیده‌ای اجتماعی که نقش مهمی در هدایت وشکوفایی استعدادها دارد، تأکید کرد: فضای مجازی می تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد.

 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بدنی به‌دلیل تأثیرات مثبت آن بر سلامت جسمانی، روانی و ارتقای سیستم ایمنی بسیار حائز اهمیت  است، تصریح کرد: فعالیت‌های ورزشی باید قابلیت تمرین در محیط خانه را داشته باشد و سیستم ایمنی بدن دانش‌آموزان را تقویت کند.

 

رنجبر گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات جذاب و متنوعی برای دانش‌آموزان ارائه کرد.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان تصریح کرد: دربستر فضای مجازی، تربیت بدنی به صورت روزانه در قالب فعالیت‌ها و بازی‌هایی متناسب با سن، جنسیت و دوره تحصیلی در قالب کلیپ‌های چند دقیقه‌ای در بخش آمادگی جسمانی و مهارت‌های جسمی و حرکتی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

 

فعالیت‌های منظم ورزشی منجر به تقویت دقت و تمرکز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه می‌شود

 

رنجبربا بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی ، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: از طریق تربیت بدنی دانش‌آموز دارای نیاز ویژه  یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه ومؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌های مختلفی از جمله فعالیت‌های زیستی و بدنی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تاکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مورد توجه است چرا که در پرتو آن بخشی از زمینه‌های لازم برای ایجاد و برقراری سلامت جسمانی دانش‌آموزان که از هدف‌های هر نظام آموزشی است، فراهم می‌شود.

کد خبر 1081963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha