ارسال ۱۸۵ مقاله به همایش ملی سلامت سالمندی 

علی کمالی گفت:۱۸۵ مقاله فارسی و انگلیسی از نقاط مختلف کشور به این همایش ملی سلامت سالمندی ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، صبح امروز آئین آغاز به کار همایش ملی سلامت سالمندی در جیرفت برگزار شد.


«علی کمالی» در این آئین، گفت: ۱۸۵ مقاله فارسی و انگلیسی از نقاط مختلف کشور به این همایش ملی سلامت سالمندی ارسال شده است.


دبیر همایش ملی سلامت سالمندی بیان کرد: ۴۹ مقاله توسط هیات داوران پذیرفته نشد و در این همایش ۲۸ مقاله بصورت سخنرانی و ۱۰۸ مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.


وی افزود: این همایش بر ۱۴ محور برنامه ریزی شده و گروه هدف این همایش شامل کلیه رشته ها است.


کمالی اظهار کرد: همایش ملی سلامت سالمندی طی ۲ روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار می شود.


دبیر همایش ملی سلامت سالمندی با تاکید بر توجه به جامعه سالمندان، ابراز کرد: در صورت توجه نکردن به جامعه سالمندانی دچار چالش های زیادی می شویم.


وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با درک حساسیت سلامت سالمندان اقدام به برگزاری این همایش کرد.


کمالی با بیان این مطلب که احترام به بزرگترها در فرهنگ ما نهادینه شده است، تاکید کرد: احادیث و آیات فراوانی در این زمینه وجود دارد که نشان از اهمیت این قشر جامعه است.



دبیر همایش ملی سلامت سالمندی تصریح کرد: سلامت دوران سالمندی بسیار مهم بوده چرا سیستم دفاعی بدن در دوران سالمندی کاهش پیدا می کند.


وی بر اهمیت ابعاد مختلف زندگی سالمندان تاکید کرد و استقلال مالی سالمندان را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: جامعه باید به استقلال مالی سالمندان توجه کنند.


کمالی سالمندان را فرصتی برای جامعه دانست و گفت: توجه به سالمندان، مشارکت دادن این قشر در امور مختلف و  استفاده از تجربیات این قشر نقش مهمی در سلامت روحی این قشر دارد.


دبیر همایش ملی سلامت سالمندی با اشاره به آخرین وضعیت سالمندی، عنوان کرد: طبق گزارش های اعلام شده جمعیت سالمندان در حال افزایش بوده لذا باید به این قشر توجه ویژه شود.

کد خبر 1081973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha