فروش اینترنتی کتاب، کتابفروش را حذف می‌کند

حقانی گفت: اقدام فروش کتاب به‌صورت مستقیم از سوی ناشران یا فروش اینترنتی آن تاثیر بدی بر کتاب‌فروشی‌ها می‌گذارد و کتابفروش را حذف می‌کند

«مهدی حقانی» در خصوص برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت:  این طرح‌ها، جزو طرح‌های منطقی و خوبی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. به‌واقع طرح‌های فصلی فروش کتاب هم بر مردم و هم بر کتاب‌فروش تاثیر مستقیم دارد و سبب ترغیب و تشویق مخاطبان می‌شود که به سمت کتاب‌فروشی بروند و کتاب تهیه کنند و از سوی دیگر سود مالی که عاید کتاب‌فروش می‌شود کسادی بازار کتاب در سایر ایام سال را جبران می‌کند.



مدیر کتاب‌فروشی «پاتوق کتاب ارومیه» استان آذربایجان غربی به فروش اینترنتی کتاب از سوی ناشران اشاره کرد و افزود: اقدام فروش کتاب به‌صورت مستقیم از سوی ناشران یا فروش اینترنتی آن تاثیر بدی بر کتاب‌فروشی‌ها می‌گذارد و کتاب‌فروش را حذف می‌کند. اگر قرار است کتابی فروخته شود چه‌بسا بهتر است چرخه آن رعایت شده و از طرف ناشر به کتاب‌فروش و از کتاب‌فروش به مردم فروخته شود.



حقانی خاطر نشان کرد: افزایش میزان اعتبار طرح‌های فصلی فروش کتاب یکی از مطالبات و درخواست‌های کتاب‌فروشان بود از این جهت که در سال‌های اخیر با افزایش قیمت کتاب اعتبار مخاطب با خرید یک یا دو کتاب پر می‌شد و اکنون که در «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» این میزان افزایش پیدا کرده مایه خوشحالی است. امیدوارم این طرح‌ها در سال‌های آینده نیز اجرا شده و تداوم داشته باشد.

 

گفتنی است، در طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» خریداران می‌توانند تا پانزدهم مردادماه با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح،‌ کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه ۲۰ درصدی خریداری کنند.اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح به تفکیک هر استان بر روی سایت tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.

کد خبر 1082008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha