سازمان بسیج و کانون مداحان خراسان رضوی بیانیه صادر کرد

بدون شک محبین اهل ‌بیت علیهم‌ السلام و ستایشگران مذهبی در اعصار مختلف نقش بسزایی در احیاء نهضت ابی‌عبدالله علیه‌السلام و آرمانهای بلند آن شهید سرافراز داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، در آستانه ماه محرم الحرام سازمان بسیج و کانون مداحان خراسان رضوی بیانیه ای ره به شرح ذیل صادر کرده است.

 

بسمه تعالی

در آستانه ورود به ماه محرم الحرام، پیرو فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و در ضرورت تبعیت از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و در جهت پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس در مراسمات و عزاداری‌ها، همه مادحین و شاعران عزیز، وعاظ محترم، مبلغین گرانقدر و مدیران هیات مذهبی را دعوت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در آیین‌های عزاداری می‌نماییم و در راستای لزوم درک بیشتر حماسه عاشورا و اقامه عزای سیدالشهدا(ع)، مجالس پرشور، انقلابی و احیاگر مورد تاکید و تکلیف است.

 

بدون شک محبین اهل‌بیت علیهم‌السلام و ستایشگران مذهبی در اعصار مختلف نقش بسزایی در احیاء نهضت ابی‌عبدالله علیه‌السلام و آرمانهای بلند آن شهید سرافراز داشته‌اند؛ فلذا تبیین درست اهداف قیام امام حسین(ع)، جلوگیری از ایجاد تفرقه و دشمنی و اختلاف بین امت اسلامی، جلوگیری از به انحراف کشیده شدن مراسمات توسط برخی ساده‌لوح و وابسته به فرق دست‌ساز انگلیسی و ترسیم مسیر صحیح و اصولی عزاداری اهل‌بیت مورد تأکید است.

 

همچنین تأسی به سیره عملی قیام امام حسین علیه‏السلام در برپایی نهضت امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی و تشریح نابودى ظلم، استبداد و استكبار، شجاعت و اخلاق متعالی، الگو گرفتن از حضرت زینب(س) در مواجهه با مشکلات و بلایا و برپايى حكومت عدل الهى و مردمسالاری دینی به عنوان ضرورت مهم در تریبون‌های ستایشگری مورد تأکید است.

 

سازمان بسیج و کانون مداحان خراسان رضوی ضمن تاکید بر اجرای دقیق رهنمودهای، ولی‌امرمسلمین حضرت امام خامنه‌ای‌(مدظله‌العالی) امیدوار است هرچه سریعتر شاهد از بین رفتن این ویروس منحوس از عموم مردم جهان بوده و با تدابیر رئیس جمهور منتخب و کارگزاران انقلابی شاهد محکم‌سازی اقتصاد داخلی در برابر مکر دشمنان و اهتزاز پرچم اسلام بر قلل رفیع جهان باشیم.

 

                                                        والسلام علی من اتبع الهدی

                                                سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی

                                                      کانون مداحان خراسان رضوی

کد خبر 1082071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha