مساجد باید محلی برای عبادت و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی باشد

حجت الاسلام صلواتی با بیان اینکه باید مساجد تنها به محلی برای برنامه های ختم و شادی قرار نباشد، گفت: باید مساجد را محلی برای عبادت و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «اسماعیل صلواتی» امروز (۱۳ مرداد ماه) در نشستی که با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی با حضور جمع کثیری از ریش سفیدان و معتمدان از سوی امام جمعه و رئیس دادگستری چاروسا در مصلی محمدرسول الله شهر قلعه رئیسی برگزار شد. با دعوت همگان به وحدت و هماهنگی در منطقه، اظهار کرد: در گذشته دغدغه های بسیاری نسبت به مشکلات مردم داشتیم، اما امروز با حضور یک قاضی توانمند از مسئولین دعوت می کند در دفتر محل کارش و مشکلات مردم را به عنوان مدعی العموم بررسی می کند و یا اینکه نماینده ولی فقیه با دعوت از مدیران کل و مسئولین استانی به بخش چاروسا سفر می کند و مشکلات را پیگیری کرده که باید قدردان ظرفیت ها و سرمایه‌ها باشیم.

 

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه ایل بزرگ طیبی را یک ایل با فرهنگ و با خصلت ها ارزشمند می شناسند، گفت: ریش سفیدان و معتمدین اجازه ندهند خصلت ها و ویژگی ها خوب به فراموشی سپرده شود و جوانان با جوانب منفی فضای مجازی خصلت های خوب را به فراموشی بسپارند.

 

وی تصریح کرد: بخشی با ۲۰ هزار نفر دارای ۶۰ مسجد است که وقتی برای مسئولین فرهنگی به ویژه نماینده ولی فقیه این موضوع را بیان کردیم بسیار قابل تقدیر بود.

 

حجت الاسلام صلواتی یادآور شد: این نشان از تدین و مومن بودن مردم این منطقه است، اما باید مساجد را تنها به محلی برای برنامه های ختم و شادی قرار ندهیم و مساجد را محلی جهت عبادت و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی قرار دهیم.

 

گفتنی است در این نشست، بر کاهش آسیب ها اجتماعی و موضوعاتی همچون تیراندازی در مراسمات و شادی، جلوگیری از طلاق، ازدواج آسان و همچنین برگزاری باشکوه مراسمات فرهنگی و نقش ریش سفیدان در حل مشکلات و اختلافات در روستاها مورد بحث قرار گرفت.

کد خبر 1082159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha