عشق به اهل بیت شرط تداوم کنگره امام سجاد(ع) /انسان سازی صحیفه سجادیه برای گام دوم انقلاب

هفتمين همايش حضرت سيدالعابدين (ع)، عصر امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بستر فضاي مجازي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، هفتمین همایش سید العابدین  توسط موسسه فرهنگی افکار امام سجاد علیه السلام با حضور جمعی از اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام  امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه در شهر مقدس قم برگزار شد. 

گفتنی است همپای یازدهمین دوره کنگره بین المللی صحیفه سجادیه، کنگره سید العابدین  برای هفتمین سال پیاپی میزبان علاقه‌مندان به ساحت مقدس امام چهارم شیعیان است. 

 

 

بنابراین گزارش در ابتدای مراسم  علامه زاده دبیر کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام با اشاره به اهم فعالیت های  موسسه فرهنگی افکار امام سجاد علیه السلام گفت: این موسسه شامل سه زیر مجموعه است که با عنوان کنگره امام  سجاد علیه السلام، مرکز نیکوکاری؛ مرکز تخصصی امام سجاد علیه السلام فعالیت می کند. 

وی با اشاره به تداوم ۱۱ ساله کنگره بین المللی صحیفه سجادیه تصریح کرد:  بی‌شک اگر اخلاص و عشق به  اهل بیت علیه السلام دست اندرکاران این کنگره نبود شاهد تداوم چند ساله برگزاری آن نبودیم.  همین عشق و اخلاص کار باعث شد تا کنگره بین المللی صحیفه سجادیه در ۲۶ کشور جهان و ۳۱ استان داخلی و خارجی برگزار شود. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع صحیفه سجادیه دارای مضامین و ارزشهای والایی است که در کشور ما مظلوم واقع شده است و باید بیش از پیش بر روی آن کار کرد. 

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام عنوان کرد: این حرکت از شهر بندرعباس کلید خورد و سپس شهرهای دیگر و در مرحله بعد اقصا نقاط کشور و جهان این حرکت مقدس را ادامه دادند. 

 

 

بنابر این گزارش حجت الاسلام محمدصادق کفیل‌‌‌، رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه گفت: عزیزانی که کنگره بین المللی صحیفه سجادیه را در بندرعباس برگزار کردند بر خلاف روال معمول این کنگره را به یک روز محدود نکرده و این اتفاق در اقصا نقاط جهان و کشور ادامه یافت تا شاهد راه اندازی  این مرکز در شهر قم باشیم.

وی افزود:صحیفه سجادیه از غربت نجات یافت و توانستیم این متن مقدس را جاری کنیم. 

قطعاً زوایای پنهانی صحیفه سجادیه مغفول مانده است به طوری که  در برخی از کشورهای آفریقایی مسیحیان  با متن صحیفه سجادیه بت‌پرستان را مسیحی می کنند. 

 

 

بنابراین گزارش حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به  لزوم بهره مندی از صحیفه سجادیه برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی گفت:  رهبر انقلاب در گام دوم بر لزوم انسان سازی جامعه سازی و تمدن سازی تاکید ویژه‌ای داشتند. از طرفی نیز دوران  زعامت و امامت امام سجاد علیه السلام دوران استثنایی در انسان سازی بود. 

وی اظهار کرد: امروز که در  روز مباهله قرار داریم  باید از این نکته غافل نشد که متن مباهله به انسان سازی و کادر سازی اشاره دارد. 

حجت الاسلام عبادی زاده تصریح کرد: اکنون جامعه ما نیازمند کادر مجرب و مومن است تا بتواند جامعه سازی و زمینه ساخت تمدن نوین اسلامی را فراهم کند. 

از این رو می توان از گنجینه صحیفه‌سجادیه برای انسان سازی و پیشرفت جامعه اسلامی استفاده کرد. 

 

 

بنابراین گزارش آیت الله احمد عابدی استاد برجسته حوزه و دانشگاه  گفت: نهضت علمی امام سجاد علیه السلام در دوران خفقان بنی امیه رخ داد که به اهمیت فوق‌العاده کسب علم و دانش و حرمت گذاشتن  به عالمان دینی در کلام و سیره ایشان صحه می گذارد. 

وی افزود: همانطور که می دانید عبادت معنا و مفهوم گسترده‌ای دارد به طوری که فکر کردن و مطالعه کردن نیز عبادت محسوب می‌شود بر این اساس ترویج علم و دانش و فرهنگ  و تاسی به سیره نورانی امام سجاد علیه السلام ارزشمند است.

 

 

کد خبر 1082162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha