فروش کتاب در طرح تابستانه تا کنون ۱۹ میلیارد ریال بوده است

تحفه گر با بیان اینکه کتابفروشی‌ها در بین صنوف و بخش‌های مختلف حوزه نشر نقش مهم‌تری دارند، گفت: در طرح تابستانه ۱۴۰۰ تنها در ۴ روز اول بیش از ۳۱ هزار جلد کتاب با ارزشی بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال در سطح خراسان رضوی به فروش رفته است.

«افشین تحفه گر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد از استقبال کم نظیر علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در خراسان رضوی از طرح تابستانه ۱۴۰۰ خبر داد و با بیان اینکه بیش از ۳۱هزار جلد کتاب با مبلغ بیش از ۱۹میلیارد ریال در استان خراسان رضوی در طرح تابستانه کتاب خریداری شده، گفت:یکی از اقدامات اساسی و بنیادین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی، اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب بود.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه کتابفروشی‌ها در بین صنوف و بخش‌های مختلف حوزه نشر نقش مهم‌تری دارند، افزود: نظام توزیع یکی از مهمترین مراحل صنعت نشر به ویژه نشر کتاب به شمار می رود و در این میان نقش کتابفروشـان در زنجیره تولید تا مصرف این کالای با ارزش فرهنگی بسـیار با اهمیت اسـت.

 

وی افزود:علت ایـن اهمیـت از آنجا ناشـی میشـود کـه حاصـل کار و نتیجـة زحمت ها و سـرمایه گذاری های پدیدآورنـدگان، تولیدکننـدگان و همـه همکاران در نشـر کتاب در این محل ها با نیاز، خواسـته و انتظـارات جامعـه تلقـی می یابـد، درواقع کتابفروشی‌ها در چرخه کتاب، نشر و فرهنگ مکتوب ما آخرین حلقه ارتباطی با مردم هستند که ارتباط مستقیم با مخاطبان و قشرهای مختلف جامعه دارند و به همین دلیل باید توجه زیادی به آنها شود.

 

تحفه گر با بیان اینکه طرح های فصلی فروش کتاب یکی از راه های حمایت از کتابفروشی ها است، ادامه داد:این طر‌ح‌ها به میزان قابل توجهی به نقدینگی کتابفروشی‌ها کمک می‌کند و به برقراری عدالت میان مخاطبان و صنف نشر منجر می شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: خوشبختانه کتابفروشان و همچنین عموم مردم فرهیخته خراسان رضوی از این طرح‌ها به خوبی استقبال کردند به گونه ای که در اکثر طرح های اجرا شده، خراسان رضوی جزء پرفروش ترین استان های شرکت کننده در طرح بود و در طرح تابستانه ۱۴۰۰ نیز، تنها در ۴ روز اول طرح بیش از ۳۱ هزار جلد کتاب با ارزشی بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال در سطح خراسان رضوی به فروش رفته است.

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان مشارکت کتابفروشان در این طرح نیز پس از تهران، به استان خراسان رضوی تعلق دارد، اظهارکرد: هدف این طرح ایجاد رونق در بازار کتاب و افزایش انگیزه برای افرادی است که در این حوزه در حال فعالیت هستند و هدف دیگر نیز، ترویج کتابخوانی و ایجاد تسهیلات برای کسانی که می‌خواهند کتاب‌های جدید را خریداری کنند و اهل مطالعه هستند، می ‌باشد.

کد خبر 1082165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha