بردباری و صبوری از ویژگی‌های اخلاقی شهید علیپور بودند

علیپور بردباری و صبوری را از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی سردار شهید مدافع حرم جانمحمد علیپور برشمرد و گفت: این شهید والامقام در برابر مصائب و مشکلات مقاومت می‌کرد و احترام وافری برای پدر و مادر، بزرگان و خانواده قائل بود.

«علی علیپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت چهارمین سالگرد سردار شهید مدافع حرم «جانمحمد علیپور» اظهار کرد: این شهید گرانقدر در یکم دی‌ماه سال ۱۳۴۴ در شهرستان اندیمشک چشم به جهان گشود و در ۱۳ مردادماه سال ۱۳۹۶ در تدمر سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

برادر شهید مدافع حرم با بیان اینکه شهید علیپور پاسدار بود و سه فرزند نیز دارد افزود: وی با شروع انقلاب اسلامی مطیع امام خمینی (ره) بود و علاقه زیادی به ایشان داشت و در گروه فدائیان اسلام وفاداران شهید نواب صفوی در اوایل انقلاب فعالیت می‌کرد.

 

وی اذعان کرد: شهید علیپور در دوران جنگ تحمیلی به صورت مردمی به جبهه‌ها رفت و در بسیج هم حضور داشت و در بسیاری از عملیات‌ها حاضر بود.

 

علیپور تصریح کرد: اعتقاد شهید علیپور بر این بود که برای اسلام و مملکت در همه جبهه‌ها باید جنگید و مجاهدت کرد و به همین دلیل دست از مجاهدت و جنیگیدن بر نداشت و پس از بازنشستگی هم با اینکه علاقه زیادی به فرزندان خود داشت اما به جبهه دفاع از حرم ائمه اطهار (ع) به ویژه حرم حضرت زینب (س) رفت و تا پای جان هم از این حرم دفاع کرد و به شهادت رسید.

 

وی بردباری و صبوری را از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی شهید علیپور برشمرد و عنوان کرد: این شهید والامقام در برابر مصائب و مشکلات مقاومت می‌کرد و احترام وافری را برای پدر و مادر، بزرگان و خانواده قائل بود و علاقه و اعتقاد زیادی هم به ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسین (ع) داشت.

 

برادر شهید مدافع حرم با اشاره به اینکه سردار شهید علیپور بسیار پایبند به اصول اخلاقی و مقید به احکام اسلامی بود یاد آور شد: این شهید عالی‌مقام باور داشت که زندگی چیزی به جز جهاد در راه خداوند سبحان نیست.

 

کد خبر 1082180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha