دولت اسلامی در قبال کانون‌های مساجد مسئولیت حمایت مالی و مادی دارد

حجت‌الاسلام میرعالی مسئولیت دولت اسلامی در قبال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مسئولیتی حمایتی دانست و گفت: با توجه به اینکه کار این کانون‌ها در حوزه فرهنگی و دینی است، انتظار می‌رود مورد حمایت مالی و مادی دولت اسلامی قرار گیرند.

«حجت‌الاسلام سید کوروش میرعالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با بیان اینکه طبق قرآن کریم مردم و انبیاء نسبت به همدیگر وظایفی دارند اظهار کرد: دولت اسلامی در مقابل مردم و مردم هم در مقابل دولت هر کدام برای رسیدن به رشد و تعالی دیگری مسئولیت‌هایی دارند که باید به آنها رسیدگی کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور مسجد صاحب‌الزمان (عج) چمگلک شهرستان اندیمشک مسئولیت دولت اسلامی در قبال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مسئولیتی حمایتی دانست و افزود: با توجه به اینکه کار این کانون‌ها در حوزه فرهنگی و دینی است، انتظار می‌رود مورد حمایت مالی و مادی دولت اسلامی قرار گیرند.

 

وی اذعان کرد: کانون‌های مساجد به عنوان نیروهای جهادی، آتش به اختیار، مطالبه‌گر و فرهنگی با قشر عظیمی از جامعه اعم از کودکان، نوجوانان و جوانان که موثرترین قشر هستند ارتباط دارند و در همین راستا دولت باید بخشی از هزینه‌های این کانون‌ها را تقبل کند تا بتوانند خدمات خوبی را به این قشر ارائه دهند.

 

حجت‌الاسلام میرعالی تصریح کرد: کانون‌های مساجد باید با سیاست‌های کلی دولت اسلامی در رشد فرهنگی جامعه و برنامه‌های فرهنگی دولت همکاری کنند هر چند که این کانون‌ها در دولت‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفتند و حمایت خاصی از آنها نشد.

 

وی عنوان کرد: ضرورت دارد دولت سیزدهم توجه بیشتری به کانون‌های مساجد داشته باشد، این کانون‌ها را مورد حمایت قرار دهد و ضمن رفع کاستی‌ها، آنها را مجهز به تجهیزات تبلیغی و فرهنگی کند.

 

کد خبر 1082240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha