مهمانان داخلی مراسم تحلیف به دلیل رعایت پروتکل‌های کرونایی کاهش چشمگیر خواهند داشت

دستغیب از تمهیدات گسترده کرونایی در مراسم تحلیف گفت و بیان کرد: در سنوات گذشته تعداد زیادی مهمان داخلی و خارجی بودیم اما بر اساس یک سهمیه بندی، مهمانان داخلی در این دوره بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی، کاهش زیادی خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص جزئیات مراسم تحلیف ریاست جمهوری با دکتر سید احمد رضا دستغیب قائم مقام ستاد تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به صورت تلفنی گفتگو کرد.

سید احمدرضا دستغیب با اعلام اینکه امروز پنج شنبه بعدازظهر، بر اساس اصل 121 قانون اساسی مراسم تحلیف برگزار می‌شود، گفت: این مراسم با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، اعضای شورای نگهبان و جمعی از مهمانان داخلی و هیئت‌های عالی رتبه خارجی رأس ساعت 17 در مکان مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی از اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم تحلیف گفت و بیان کرد: با توجه به وجود شرایط کرونایی، تمهیدات گسترده‌ای را در سطح مجلس شورای اسلامی اتخاذ کردیم. در این راستا یکی از کمیته‌هایی که در این دوره به کمیته‌های مربوط به ستاد تحلیف اضافه شد، کمیته سلامت است و طبیعتاً سخت گیری‌هایی در ارتباط با دعوت از مهمانان داخلی و خارجی اعمال خواهیم کرد.

قائم مقام ستاد تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهور در گفتگو با رادیو گفت‌وگو با اشاره به درخواست‌های زیاد رسانه‌های خارجی برای حضور در مراسم تحلیف هشتمین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: مجموع خبرنگاران داخلی و خارجی که در مراسم تحلیف میزبان خواهیم بود، در سطحی است که استانداردها و پروتکل‌های بهداشتی اجازه بدهد.

وی افزود: با وجود سخت گیری‌هایی که در زمینه کرونا انجام دادیم، قریب به 80 خبرنگار از کشورهای مختلف و رسانه‌های گوناگون، حضور دارند و همین تعداد رسانه نیز از داخل برای انعکاس و پوشش خبری مراسم حاضر خواهند بود.

سید احمد رضا دستغیب درباره پروتکل‌های بهداشتی که در این مراسم رعایت خواهد توضیح داد و گفت: زمان سخنرانی رئیس مجلس، قوه قضائیه و همچنین رئیس جمهور و همچنین مدت زمانی که برای تمام مراسم تحلیف در نظر گرفته شده است، بر اساس پروتکل‌های بهداشتی کوتاه است و امیدوار هستیم در عمل نیز این اتفاق بیافتد.

قائم مقام ستاد تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: در سنوات گذشته تعداد زیادی مهمان داخلی و خارجی بودیم اما بر اساس یک سهمیه بندی، مهمانان داخلی در این دوره بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی، کاهش زیادی خواهند داشت.

کد خبر 1082266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha