لزوم تمدید به موقع مجوز اسلحه های عشایر فارس

شکوهی گفت: امنیت عشایر در جامعه باید تامین شود و مجوز اسلحه های عشایر فارس باید به موقع تمدید شود تا برای آنها مشکلی به وجود نیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمد شکوهی»، امروز (پنج شنبه 14 مرداد) در جلسه شورای عشایری شهرستان بوانات گفت: صادق ترین و وفادارترین افراد به نظام عشایر هستند و امنیت عشایر در جامعه باید تامین شود.

فرمانده سپاه عشایر استان فارس افزود: سپاه عشایر فارس برای توزیع مهمات به صورت یارانه ای در مرکز استان و شهرستان های اقلید و فیروزآباد آمادگی دارد.

وی اضافه کرد: تمام اسلحه های عشایر باید دارای مجوز باشد و مجوز اسلحه های عشایر باید به موقع تمدید شود تا برای آنها مشکلی به وجود نیاید.

شکوهی تاکید کرد: برای اختصاص اعتبارات محرومیت ‌زدایی به عشایر در استان، مناطق عشایری که بیشتر به امکانات نیاز دارند شناسایی می شود و از  اعتبارات در غالب بهداشت عشایر، ساخت استخر، تانکرهای آبرسانی ثابت و ... استفاده می شود.

«روح الله بهرامی»، نیز در این جلسه اعلام کرد: کانون های اسکان «سرمیدان» و «تنگ بودن» کاملا اختیاری است و ساخت و ساز غیر قانونی در مراتع پیگرد قانونی دارد و سایت های اسکان باید در چارچوب قوانین منابع طبیعی و بنیاد مسکن باشند.

مدیرکل امور عشایر فارس تاکید کرد: برخوردار شدن عشایر از طرح مرتع داری موجب تعرضات به مراتع  می شود و به ایجاد مالکیت 15 تا 30 ساله نیز منتهی شده و کاشت گیاهان دارویی، چاه مالداری، طرح گردشگری و ... را نیز برای عشایر استان فراهم می کند.

کد خبر 1082271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha