لزوم تقویت نظارت بر روند مدیریت شهری توسط اعضای شورا

حجت الاسلام خلیلی از منتخبان جدید شوراهای اسلامی در سراسر گیلان خواست ضمن انتخاب شهرداری متخصص و کارآمد، نظارت بر روند مدیریت شهری را تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «حمزه خلیلی» امروز(پنج شنبه، ۱۴ مرداد) در مراسم آغاز به کار اعضای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر شهرستان رشت که در ارتباط تصویری با سایر شهرستان های استان برگزار شد به تشریح عوامل موثر در شکل گیری تخلف و انحراف در روند مدیریت شهری پرداخت و گفت: بسیاری از تخلفات در حوزه عملکرد شوراها به عدم آگاهی از قانون و الزام به آن، نشات می‌گیرد و این نقیصه مهم باید در دوره جدید از سوی منتخبان شوراها برطرف شود.

 

رییس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه عدم آگاهی از قانون رافع مسئولیت تصمیم گیران در شورا نیست، اضافه کرد: دستگاه قضا در صورت مشاهده چنین انحرافی، برای دفاع از حقوق عامه وارد عمل می‌شود و خسارات ناشی از تصمیمات اشتباه و ناآگاهانه را از متخلفان خواهد گرفت.

 

وی همچنین از منتخبان جدید شوراهای اسلامی در سراسر استان خواست ضمن انتخاب شهرداری متخصص و کارآمد، نظارت بر روند مدیریت شهری را تقویت کنند و اذعان داشت: عمده ترین وظایف شهردار باید بطور مستمر در حوزه‌های مختلف، احصاء کنید تا روند بهره‌وری در مدیریت شهر ارتقاء یابد.

 

«عباس صابر » معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، «مسعود کاظمی» مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و «علی فتح اللهی» فرماندار شهرستان رشت نیز هر یک در سخنانی به  تشریح راهکارهای تامین مدیریت پایدار در شهرداری ها و روند برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در گیلان پرداختند و نظرات خود را در خصوص لزوم تفکیک اخلال و نظارت در روند مدیریت شهر، بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی و دیدگاه نخبگانی در برنامه ریزی شهری و بهبود مبلمان شهر بیان کردند.

 

با اجرای مراسم تحلیف اعضای منتخب ششمین دوره شوراهای اسلامی که در برابر قرآن کریم برگزار و سوگندنامه را قرائت کردند، فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان از امروز رسما آغاز شد.

 

 

کد خبر 1082277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha