طرح محله همدل به رفع مشکلات جامعه با کمک اهالی با مسجد کمک می‌کند

آیت با بیان اینکه طرح محله همدل باعث حل مشکلات جامعه توسط مردم و همدلی میان آنها می‌شود گفت: این طرح باعث شد با توجه به شرایط موجود در جامعه، کارکرد مساجد در محلات به سمت مسائل اجتماعی سوق پیدا کند و نتیجه آن حل مشکلات به صورت پایدار بود.

«رضا آیت» نفر برگزیده طرح مهراوه محله همدل، در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: با کمک این طرح که اغلب مساجد به دلیل بیماری کرونا تعطیل بودند فعالیت مساجد متوقف نشد و در راستای حل مشکلات محله حرکات موثری صورت گرفت.

 

عضو کانون فرهنگی هنری شهدای کربلا دزفول افزود: طرح محله همدل باعث شد با توجه به شرایط موجود در جامعه کارکرد مساجد در محلات به سمت مسائل اجتماعی سوق پیدا کرده و با توجه به مسجدمحور بودن این طرح شاهد مشارکت مردم در حل مشکلات همسایگان خود با محوریت مسجد باشیم که نتیجه آن حل مشکلات به صورت پایدار بود.

 

وی تصریح کرد: مسجد شهدای کربلا نیز با شروع این طرح با گروه بندی اعضا در حوزه های مختلف اقدام به شناسایی معضلات و مشکلات اهالی محله کردیم که در جمع بندی متوجه شدیم به دلیل شیوع بیماری کرونا، مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم دچار نا امیدی شده و در این راستا چهار معضل اصلی را شناسایی کردیم.

 

آیت یکی از اصلی ترین مشکلات مردم را شکل مسکن عنوان کرد و ادامه داد: در بررسی های به عملا آمده خانواده هایی مشاهده شد که به دلیل نداشتن مسکن و سرپناه دچار مشکلاتی بودند، به عنوان مثال خانواده ای شناسایی شد که ۱۷ سال کپرنشین بودند لذا با همت دوستان مسجد موفق به ساخت سه باب منزل شدیم که دو مورد آن تحویل داده شده و یک مورد در مرحله پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد است.

 

وی با اشاره به اقدامات این مسجد در جهت تسهیل ازدواج جوانان اضافه کرد: در قالب طرح مهرواه محله همدل ۱۴ سری جهیزیه در جهت تسهیل ازدواج جوانان اهدا شد چرا که این موضوع یکی از معضلات شناسایی شده در محلات اطراف مسجد گزارش شده بود.

 

نفر برگزیده طرح مهواره محله همدل همچنین عنوان کرد: از معضلات دیگر که بسیاری از خانواده ها با آن روبه‌رو بودند بحث اشتغال بود که این موضوع مشکلاتی برای هم محله ای های مسجد ایجاد کرده بود که اکثرا با هزینه کمی قابل حل بود.

 

وی اذعان کرد: در این راستا ۲۰ وام اشتغالزایی ار مبلغ پنج میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان اعطا شد که در یک مورد یک کارگاه خیاطی احداث و ۲۶ نفر از زنان بی سرپرست در این کارگاه مشغول به کار شدند.

 

عضو کانون فرهنگی نری شهدای کربلا دزفول ابراز کرد: ایجاد ایستگاه سلامت و پذیرایی در بیمارستان بزرگ دزفول نیز از دیگر اقدامات انجام شده مسجد شهدای کربلا در راستای طرح محله همدل بود که در راستای حفظ روحیه بیماران و هراهان آنها انجام گرفت.

 

وی در خاتمه اجرای طرح «مهرواره محله همدل» با رویکرد تقویت همبستگی و مشارکت اجتماعی، تزریق و پمپاژ روحیه و گفتمان نشاط، امید، خودباوری، خود شناسی، وفاق، امیدآفرینی، همدلی، همفکری، همکاری و همیاری اجتماعی را مثبت دانست و یادآور شد: مسجد شهدای کربلا یک مسجد روحانی محور است و انتخاب مسائل دارای اولویت برعهده خود اهالی محل و با هماهنگی امام جماعت مساجد صورت می گیرد و خوشبختانه توانسته بخش کوچکی از مشکلات محله را حل کند و باعث شود میان اهالی محله و مسجد همبستگی خوبی صورت بگیرد.

 

کد خبر 1082306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha